گام های اروپا برای کاهش وابستگی به دلار

28 دی 1399 ساعت 10:50

کمیسیون اروپا با توجه به درس‌هایی که طی بحران کرونا گرفته شده، به دنبال راه‌هایی برای تقویت موقعیت جهانی یورو و کاهش وابستگی منطقه به دلار آمریکا است.


تسنیم به نقل از رویترز نوشت:کمیسیون اروپا که از تحریم‌های یکجانبه آمریکا در دولت ترامپ خسته شده است، بر روی طرحی برای به دست آوردن استقلال مالی و اقتصادی و محدود کردن وابستگی این منطقه به دلار آمریکا کار می‌کند.

 مقامات اتحادیه اروپا تاکید کرده‌اند بازارهای مالی جهان بیش از اندازه به دلار آمریکا وابسته هستند.

 بروکسل با توجه به درس‌هایی که طی بحران کرونا گرفته شده، به دنبال راه‌هایی برای تقویت موقعیت جهانی یورو است. طبق پیش‌نویس این طرح کمیسیون اروپا، استفاده گسترده‌تر از یورو در بازارهای مالی میتواند از اقتصاد در برابر شوک‌های مبادلات ارز محافظت کرده و سیستم پولی بین المللی را تقویت کند و همچنین آسیب‌پذیری اقتصاد جهان را پایین بیاورد. اقداماتی که موقعیت یورو را ارتقا می‌دهند شامل بررسی قوانین اتحادیه اروپا در مورد شاخص‌های مالی و تشویق آنها به استفاده از یورو به جای دلار می‌شود.

این  طرح احتمالاً درست یک روز قبل از مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری جو ‌بایدن ارائه خواهد شد. در حالی که مقامات اروپا قبلا در مورد همکاری با دولت جدید آمریکا ابراز امیدواری کرده بودند، این طرح نشان می‌دهد برای شرایط بدتر آماده می شوند.

 این طرح نشان می‌دهد بروکسل نگران آسیب پذیری منطقه یورو در برابر محدودیت‌های اقتصادی اعمال شده توسط آمریکاست.

مانند اقدامی که واشنگتن در مورد قرارداد اتمی با ایران و اعمال تحریم‌ها علیه این کشور انجام داد.


کد مطلب: 78706

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/78706/گام-های-اروپا-کاهش-وابستگی-دلار

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com