۰
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قیمت سکه خبر داد و گفت: ترس از ریزش بیشتر قیمت‌ها باعث افزایش فروشنده‌ها از صبح امروز در بازار شده است.
محمد کشتی آرای  در تشریح دلایل کاهش چشم‌گیر قیمت طلا و سکه در روزجاری اظهارداشت: قیمت اونس جهانی 105 دلار نسبت به هفته قبل کاهش یافته است؛ به دنبال تحولات و بحران سیاسی در امریکا قیمت اونس تا 1956 دلار بالا رفته بود ولی با فروکش کردن این تحولات قیمت اونس جهانی به دلیل کوچ سرمایه ها از طلا به سمت ارزهای دیجیتال و سایر فعالیت های تولیدی، یکباره 105 دلار کاهش یافت.

وی با تأکید براینکه اگر این ثبات سیاسی ادامه داشته باشد شاهد کاهش بیشتر قیمت ها در بازار جهانی و داخلی خواهیم بود، تصریح کرد: قیمت سکه که هفته قبل در بالاترین نرخ به 12 میلیون و 300 هزار تومان هم رسیده بود تا این لحظه با یک میلیون و 200 هزار تومان کاهش به 11 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن اشاره به کاهش سایر قطعات سکه گفت: امروز قیمت نیم سکه 350 هزار تومان، ربع سکه 350 هزار تومان و سکه یک گرمی 100 هزار تومان کاهش یافته است. ضمن اینکه قیمت هر گرم طلای 18 عیار که هفته قبل تا یک میلیون و 150 هزار تومان معامله می شد امروز یک میلیون و 107 هزار تومان شده است.

وی با بیان اینکه حباب سکه به پایین ترین رقم در یک سال اخیر رسیده و هم اکنون 280 هزار تومان است، ادامه داد: این میزان حباب در یکسال گذشته بی سابقه بوده است و نشان دهنده کاهش شدید تقاضا و میل به خرید و سرمایه گذاری است.

به گفته کشتی‌آرای، از دیگر آثار کاهش شدید قیمت طلا و سکه در روزجاری، کاهش محسوس قیمت ارز است؛ قیمت دلار درحالی که هفته قبل در کانال 26 هزار تومان هم معامله می شد امروز به مرز 25 هزار تومان رسیده است.

این فعال در بازار طلا و سکه تأکید دارد که از صبح امروز با کاهش شدید قیمت طلا و سکه و ترس ناشی از کاهش بیشتر، فروشنده طلا و سکه در بازار افزایش یافته است و فعلاً خریداری در بازار وجود ندارد.

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 107 هزار تومان، قیمت دلار 25 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 100 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 11 میلیون تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون تومان و سکه گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
https://akhbarbank.com/vdcefn8f.jh8vvi9bbj.html
تازه ترین اخبار