۰
یک کارگزاری وضعیت این هفته بازار سهام با تکیه بر آخرین متغیرهای موثر داخلی و خارجی را فرسایشی پیش بینی و اعلام کرد شاید چند محرک منجر به بهبود اوضاع شود .
پیش بینی ادامه روند فرسایشی بورس در هفته جاری
به گزارش اخباربانک، سومین دهه ما دی بورس درحالی با عقب نشینی شاخص به 1.3 میلیون واحدی شروع می شود که کارگزاری آبان درباره شرایط گذشته و آینده اعلام کرد: بازار سهام در هفته گذشته با عقب نشینی خریداران همراه بود و افزایش تنش های سیاسی و البته اصرار مجدد به قیمت گذاری دستوری در بورس کالا بر افزایش عرضه ها دامن زد تا در مجموع افت قابل توجه قیمت ها رخ دهد. آن هم در شرایطی که وضعیت قیمت های جهانی روبه رشد بود.

بازارهای بین المللی هم پس از بازگشایی ابتدای هفته با افت شاخص دلار و رشد بازارهای کالایی همراه بود و بهای نفت پس از اجلاس اوپک و دیگر تولید کنندگان ، جان دوباره ای گرفت. البته در پایان هفته و با رویدادهای آمریکا و تایید نهایی پیروزی جو بایدن ، دلار تقویت و قیمت ها به خصوص در بازار فلزات با افت نسبی توامان شد .

به نظر می رسد رشد شاخص دلار بتواند تا حدودی از رشد قیمت ها در بازارهای کالایی بکاهد و این موضوع می تواند در بازار نفت که از سرعت رشد کمتری برخوردار بوده با شتاب کمتری صورت گیرد.

در بازار ارز داخل، نوسان قیمت ها همچنان محدود است  تایید نهایی پیروزی بایدن تا حدودی بازار را آرام کرد و در صورت کاهش تنش های منطقه ای ، بازهم اصلاح نسبی قیمت ها رخ خواهد داد .

در  بازار سهام اما افت فولادی ها که عمدتا با عامل تکراری تصمیمات غیرکارشناسانه و غیرمنطقی صورت گرفت ، فضای منفی را برگروه های بزرگ حاکم کرد . در صورت شتاب گرفتن افت نرخ ارز، روند فرسایشی بازار می تواند ادامه داشته باشد اما رفته رفته و با انتشار گزارش های 9 ماهه ، شرایط برخی گروه ها و نمادها بهبود خواهد یافت .

در گروه های دیگر نیز روند مثبت محدود تک نمادها محتمل خواهد بود و همچنان گردش نقدینگی می تواند محتمل ترین سناریو باشد.

به صورت کلی ، بازار با توجه به سناریوهای پیش رو و البته نیاز به نقدینگی بازیگران بزرگ، احتمالا روندی فرسایشی داشته باشد و محرک هایی مانند گزارش های عملکرد شرکت ها، رشد جهانی قیمت ها و البته انصراف از تصمیمات غیرمنطقی می توانند به بهبود روند کمک کنند.
https://akhbarbank.com/vdcb0sbz.rhbw0piuur.html
تازه ترین اخبار