۰
۱
مدیر مالی بانک ملت از تعلق بخش عمده ای از رد دیون دولت بابت پرداخت مطالبات جهت واگذاری سهام سه پالایشگاه و بیمه بورسی به سه بانک ملت، تجارت و صادرات خبر داد.
خبر خوش برای 3 بانک بزرگ با واگذاری سهام 3 پالایشگاه و بیمه
به گزارس اخباربانک، کاظم چاوشی درخصوص واگذاری سهام بابت رد دیون به بانک‌ها جهت پرداخت مطالبات دولت به همفکران گفت: این اتفاق مثبتی برای بانک‌ها بخصوص سه بانک ملت، صادرات و تجارت است چراکه بخش عمده‌ای از این رد دیون به این سه بانک بورسی تعلق می گیرد.

وی افزود: سهام شرکت هایی که قرار است بابت رد دیون به بانک‌ها واگذار شود، ارزشمند و بنیادی است و می‌تواند سود مطلوب و درآمدزایی را برای بانک ها به همراه داشته باشد. بعد از طرح پرداخت کمک معیشتی بانک ها به حساب سرپرست های خانوار و لزوم تامین مالی مناسب برای این موضوع و تاکید دولت برای پرداخت مطالبات بانک‌ها با پیشنهاد مجلس و موافقت هیات دولت، مقرر شد سهام سه پالایشگاه اصفهان، بندرعباس و تهران به همراه بیمه اتکایی امین برای این طرح به بانک‌ها واگذار شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هرچند نام یک بانک دولتی هم در فهرست این رد دیون قرار دارد اما بخش عمده‌ای از این پرداخت ها متعلق به سه بانک بورسی است. بررسی سابقه تاریخی نشان می‌دهد دولت یک بار سال ۹۰ و یک بار هم سال ۹۵ بابت تسویه بخشی از مطالبات به بانک‌ها اقدام به واگذاری سهام کرد اما کیفیت سهامی که سال جاری قرار است به بانک‌ها واگذار شود از هر دو دوره مطلوب تر بوده و جزو شرکت های ارزشمند بازار سرمایه بشمار می رود. این شرکت ها درآمدزا هستند و سهام آنها در بازار مورد اقبال است.

چاوشی درباره زمان این واگذاری عنوان کرد: طبق توافقات انجام شده به دلیل اینکه یک مرحله یارانه کمک معیشتی توسط بانک ها واریز شده و قرار است تا پایان سال طی سه مرحله دیگر این یارانه به حساب سرپرستان خانوار نیازمند واریز شود، قطعاً واگذاری این سهام تا پایان سال جاری انجام می شود. از دیگر ویژگی‌های این واگذاری، شمولیت ماده ۱۶ و معافیت از جرایم مالیاتی سهام این شرکت ها تا ۲ سال است که فرصت بسیار مطلوبی برای بانک‌هایی است که این تهاتر را انجام می دهند.
https://akhbarbank.com/vdcdss05.yt0js6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
دولت می خواهد با اینکار سهام این سه بانک در بورس شارپی بالا برود و بقیه سهام خود در این بانک ها را بیندازد سر دل ملت و دوباره از پشت به ملت خنجر بزند
تازه ترین اخبار