۰
۲
نماینده مجلس ازموافقت کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با افزایش۲۵ درصدی حقوق کارمندان، قضات و بازنشستگان و... و معافیت مالیاتی سالانه ۴۸ و ۳۶ میلیون تومانی حقوق‌ و درآمد اصناف خبر داد .
به گزارش اخباربانک، محمد خدابخشی با اشاره به نشست عصر دیروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با هدف ادامه بررسی لایحه بودجه 1400 به خانه ملت، گفت: تبصره 12 این لایحه و مربوط به افزایش 25 درصدی حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی، اعضای هیئت علمی، قضات و بازنشستگان تصویب شد.

وی ادامه داد: سقف معافیت مالیاتی سال آینده هم 48 میلیون تومان بوده و حقوق‌های تا 4 میلیون تومان ، معاف از مالیات خواهد بود. همچنین معافیت مالیاتی سالانه برای مستغلات اشخاص هم 36 میلیون تومان تعیین شد. به عبارت دیگر مشاغل آزاد و اصناف با درآمد سالانه تا 36 میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

خدابخشی افزود: براساس مصوبه‌ تبصره 9 مقرر شد، 100 درصد وجوه اداره شده پرداختی مربوط به وام‌های دانشجویی از سال 85 تا 99 به میزان 150 میلیارد تومان واریزی به خزانه کل کشور، برای کمک به صندوق رفاه دانشجویان به سرمایه صندوق اضافه شود تا وزارت علوم بتواند از این طریق به دانشجویان دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور وام شهریه پرداخت کند.

 
https://akhbarbank.com/vdcfemde.w6dcyagiiw.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
اگه تازه یه نفر 5 میلیون حقوق بگیره میشه 200 دلار
محمد
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا 1399/10/06
با سلام
در کشور ما (ایران) چون دارای تورم بالایی هستیم افزایش حقوق و یارانه های کارمندان ، کارگران ، بازنشستگان و عموم مردم باید برابر کاهش ارزش پول ملی ریال کنونی (تومان فردا) و نسبت به تورم ماهیانه به یک نسبت ماه به ماه افزایش یابد نه اینکه هر سال یا در سال گذشته شش ماهه آن هم در هر دوره مثل سال گذشته میزان کاهش ارزش پول ملی طبق اعلام رسمی اخبار تقریبأ %300درصد نسبت به ارزهای رایج دلار، یورو ،یوان و ... بود اما میزان افزایش حقوق تنها %20 تا %25 درصد افزایش یافت؟!
در سال1378 اینجانب720،000 ریال دریافت کردم که با 660،000 ریال آن موفق به خرید یک (دوچرخه دنده ای کمک فنردار پشت وجلو صفر) شدم که در آن موقع یک کارمند بازنشسته تقریبأ حدود: 2،150،000 ریال دریافت میکرد ولی با حقوق متوسط تقریبأ 50میلیون ریالی کنونی امروزه کارمندان و بازنشستگان به سختی شاید بشود چنین هزینه ای کرد که با روال افزایش حقوق سابق و کنونی مردم ایران روز به روز فقیرتر و ضعیفتر شده و میشوند و باید فکری جامع و ا ساسی توسط دولت و مجلس به کمک اقتصاددانان با تجربه در اینگونه موارد مهم در کشور شود؟!
با تشکر از دوستان اخبار بانک؟!
تازه ترین اخبار