افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و سقف دو معافیت مالیاتی تصویب شد

3 دی 1399 ساعت 9:57

نماینده مجلس ازموافقت کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با افزایش۲۵ درصدی حقوق کارمندان، قضات و بازنشستگان و... و معافیت مالیاتی سالانه ۴۸ و ۳۶ میلیون تومانی حقوق‌ و درآمد اصناف خبر داد .


به گزارش اخباربانک، محمد خدابخشی با اشاره به نشست عصر دیروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با هدف ادامه بررسی لایحه بودجه 1400 به خانه ملت، گفت: تبصره 12 این لایحه و مربوط به افزایش 25 درصدی حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی، اعضای هیئت علمی، قضات و بازنشستگان تصویب شد.

وی ادامه داد: سقف معافیت مالیاتی سال آینده هم 48 میلیون تومان بوده و حقوق‌های تا 4 میلیون تومان ، معاف از مالیات خواهد بود. همچنین معافیت مالیاتی سالانه برای مستغلات اشخاص هم 36 میلیون تومان تعیین شد. به عبارت دیگر مشاغل آزاد و اصناف با درآمد سالانه تا 36 میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

خدابخشی افزود: براساس مصوبه‌ تبصره 9 مقرر شد، 100 درصد وجوه اداره شده پرداختی مربوط به وام‌های دانشجویی از سال 85 تا 99 به میزان 150 میلیارد تومان واریزی به خزانه کل کشور، برای کمک به صندوق رفاه دانشجویان به سرمایه صندوق اضافه شود تا وزارت علوم بتواند از این طریق به دانشجویان دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور وام شهریه پرداخت کند.

 


کد مطلب: 78317

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/78317/افزایش-۲۵-درصدی-حقوق-کارمندان-سقف-دو-معافیت-مالیاتی-تصویب

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com