۰
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۱

سپیدار آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی معرفی شد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سپیدار سیستم آسیا با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت ۲۰ میلیارد تومانی از برنامه های آتی و جذابیت های سرمایه گذاری خبر دادند.
سپیدار آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی معرفی شد
به گزارش اخباربانک، جلسه معارفه شرکت سپیدار سیستم آسیا بعدازظهر دیروز با حضور محمد عزیزاللهی رئیس هیات مدیره، حمیدرضا رنجبری مدیرعامل و اصحاب رسانه بصورت آنلاین برگزار شد تا این شرکت 20 میلیارد تومانی، آماده عرضه اولیه 15 درصدی معادل 30 میلیون سهم در بازار دوم فرابورس باشد.

براین اساس، محمد عزیزاللهی رئیس هیات مدیره با بیان اینکه سپیدار سیستم 3 شهریور ماه در گروه رایانه و فعالیت های وابسته در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد. با توجه وجود سه میلیون واحد صنفی و تعداد زیاد شرکت‌های کوچک، تمرکز سپیدار بر روی این گروه از مشتریان است. این شرکت با یک هسته متمرکز و متخصص در حال اداره است. با توجه به تغییراتی که در بازار صورت می‌گیرد شرکت با اعمال تغییرات در محصولات و یا افزودن دامنه به نیاز مشتریان پاسخ می‌دهد.

وی افزود: محصولات سپیدار در طول دوره براساس ضرورت ها و تنوع ها شامل بسته های خدماتی، بازرگانی و پیمانکاری برای هر بخش از صنعت طراحی شده و در هر دوره بر حسب شناسایی ها در بازار عمق یا دامنه جدیدی به محصولات افزوده شده است.

محصولات سپیدار
حمیدرضا رنجبری مدیرعامل سپیدار سیستم آسیا در این برنامه درخصوص وضعیت این شرکت گفت: این شرکت تلاش کرد با ارائه محصولات مالی و بازرگانی خط جدیدی در بازار نرم افزاری ارائه کند. بسته‌های بازرگانی، تولیدی، خدماتی، پخش و پیمانکاری از محصولات سپیدار هستند. همچنین بسته‌ های دشت نیاز اصناف را برطرف می‌کند و برای راهگشایی همه اصناف بر اساس بخش‌های مختلف از جمله پوشاک، سوپرمارکت و لوازم یدکی عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش افزود: در آموزش هدف ویژه‌ای دنبال شده تا با برگزاری سمینار مسیری را باز کنیم تا علاقه مندان این نرم افزار‌ها را آموزش ببینند. 95 درصد مشتریان شرکت جزو آکادمی مجموعه هستند و با بیش از 800 دانشگاه و موسسه آموزشی همکاری داریم و بیش از 500 دوره آموزشی در این رابطه برگزار شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر 41.7 هزار مشتری از محصولات سپیدار استفاده کردند که میانگین رشد 60 درصدی داشته، ادامه داد: 290 شرکت در سراسر کشور نمایندگی سپیدار و دشت را برعهده دارند و خدمات ارائه می‌کنند.

بررسی عملکرد مالی
رنجبری درخصوص به عملکرد مالی شرکت توضیح داد: درآمد عملیاتی از 8.9 میلیارد تومان در سال 94 به 70 میلیارد تومان در سال جاری رسیده که رشد 51 درصدی داشته است. بیشترین درآمد از بخش فروش نرم افزار بوده که سهم 89 درصدی را به خود اختصاص داده و بیشترین بخش هزینه نیز با 48 درصد به حقوق و مزایا مربوط بوده است. درآمد سخت افزاری نیز ظرف دو سال گذشته جزو محل های درآمد جدید بوده است.

وی اضافه کرد: سود ناخالص و حاشیه سود از 3.4 میلیارد تومان در سال 95 به 53.9 میلیارد تومان در سال جاری رسیده که رشد 77 درصدی داشته است.

سود خالص نیز از 25 درصد در سال 95 به 87 درصد در سال جاری رسیده است. 50 درصد درآمدها در پیش بینی بودجه سال جاری، 55 درصدی سود عملیاتی و 59 درصدی سود خالص در 6 ماهه محقق شده است.

برنامه های آتی
مدیرعامل سپیدار سیستم آسیا درخصوص برنامه های آتی گفت: تولید محصول جدید با فناوری روز همانند عرضه محصولات ابری، تکمیل سبد محصولات فعلی و خدمات، ورود به بازار‌های جدید، افزایش سهم بازار در بخش اصناف جدید، همکاری در جهت توسعه محصول و بازار با شرکت‌های حوزه IT، افزایش کمی و کیفی شبکه نمایندگان و تقویت شبکه آموزش از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

جذابیت های سرمایه گذاری
رنجبری درباره جذابیت های سرمایه گذاری در سپیدار نیز تصریح کرد: حاشیه سود بالای 70 درصد در سال 99، سهم آوای بالا در بازار، گستردگی بازار با وجود 400 هزار شرکت کوچک، شبکه گسترده نمایندگی های فروش و خدمات و ورود به بازارهای جدید از جمله جذابیت‌های سرمایه گذاری در این شرکت است.
https://akhbarbank.com/vdcjhvea.uqeoizsffu.html
تازه ترین اخبار