سامانه مجامع الکترونیک شرکت ها و پرداخت سود سالانه راه اندازی شد

11 آذر 1399 ساعت 10:00

سه سامانه مجامع الکترونیک شرکت های بورسی و فرابورس ، پرداخت سود سالانه و پرداخت یکپارچه حقوق کارمندان دولت ، سامانه توسط وزیر اقتصاد رونمایی شد.


به گزارش اخباربانک، فرهاد دژپسند در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات دولت ، سه طرح مهم وزارت اقتصاد در زمینه دولت الکترونیک و شامل سامانه پرداخت یکپارچه حقوق کارمندان دولت ، سامانه مجامع الکترونیک و سامانه پرداخت سود سهام را رونمایی کرد .

وی گفت: در اولین سامانه زمینه‌ای فراهم شد تا حقوق 2.5 میلیون کارمند دولت، یکپارچه و الکترونیکی پرداخت شود. همچنین امکان جمع آوری تمام  دسته چک‌های سنتی فراهم و همه حساب‌های سنتی دستگاه‌های اجرایی نیز در بانک‌مرکزی متمرکز شد. به این ترتیب زمینه حداقل سازی ترددها و کاهش بکارگیری نیروهای متعدد در دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌شود. از طرفی تمام اموال و دارایی‌های دولت در سامانه‌ای ثبت و دارای قابلیت عرضه در کاربردهای مختلف می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین با افتتاح سامانه مجامع الکترونیک و با گسترش بازارسرمایه و میلیونی شدن دارندگان کد بورسی و همچنین با توجه به پراکندگی جغرافیایی گسترده سهامداران ، نیاز برگزاری الکترونیکی مجامع شرکت‌های بورسی و فرابورسی برطرف و وضع قوانین و مقررات لازم فراهم شد.

دژپسند افزود: سامانه پرداخت سود سهام هم رونمایی شد تا با توجه به پراکندگی سهامداران در مناطق مختلف ایران، نیازی به صرف هزینه برای دریافت سود سالانه شرکت ها نباشد.
 


کد مطلب: 77947

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/77947/سامانه-مجامع-الکترونیک-شرکت-پرداخت-سود-سالانه-راه-اندازی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com