۰
يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۸

دلار در قعر هفت ماهه

به جز ین و یوان ارزش دلار مقابل سایر ارزهای مهم کاهشی بود.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، حساسیت بازارهای مالی نسبت به خبر توسعه واکسن کرونا بیشتر شده است؛ چرا که اگر این تولید انبوه این واکسن ها بیشتر از حد انتظار طول بکشد یا واکسن ها اثربخشی لازم را در بین تمامی سنین و گروه ها نداشته باشند، احتمالا شاهد اعمال جدید قرنطینه ها و تعطیلی کسب و کارها خواهیم بود؛ به ویژه آن که این قرنطینه ها هزینه اقتصادی کاملا قابل توجهی دارند.

احتمال تقویت سیاست حمایتی بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر با توجه به باقی ماندن ریسک کرونا شدت گرفته است و اگر چه شماری از مدیران ارشد این نهاد احتمال تغییر رویکرد محسوس در کوتاه مدت را رد کرده اند اما ممکن است باهدف جلوگیری از موج ورشکستگی کسب و کارها در آمریکا، بانک مرکزی آمریکا بیش از پیش در بازارهای مالی مداخله کند. از سوی دیگر با توجه به اعلام برنامه برخی از دولت های اروپایی نظیر انگلیس برای استقراض بیشتر، انتظار نمی رود چشم انداز اقتصادی اروپا نیز چندان روشن باشد و چین موتور محرک رشد اقتصادی خواهد بود.  

به گفته صندوق بین المللی پول، رسیدن به یک راهکار دارویی در ریشه کنی کرونا می تواند تا سال ۲۰۲۵ میزان تولید ناخالص داخلی جهان را حدود ۹ تریلیون دلار افزایش دهد. این نهاد با هشدار نسبت به خطر لغو سیاست های مالی حمایتی فعلی دولت ها و بانک های مرکزی از ضرورت تداوم رویکرد حمایتی سخن گفته و افزوده است: اگر هر کشور کار خودش را در مقابله با کرونا انجام دهد، مخارج کرونا حدود دو سوم افزایش پیدا خواهد کرد.  

اریک نیلسون- تحلیلگر ارشد ارزی در بانک ولز فارگو- گفت: این طور به نظر می رسد که شاهد یک جدال نیرومند بین افراد خوشبین و بدبین هستیم. احتمالا همه معتقدند که در بلندمدت با وارد شدن واکسن کرونا شرایط تا حد زیادی تتغییر خواهد کرد اما این وحدت نظر در خصوص چشم انداز کوتاه مدت کمتر وجود دارد و عده ای معتقدند که بازگشت قرنطینه ها به معنای طولانی تر شدن زمان لازم برای احیای اقتصادی خواهد بود.  

شاخص دلار
 شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۸۲۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۴ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای اروپایی
در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۳۱ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۹ درصد بالا رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۱۹ به ۱.۱۹۶ دلار رسید.

ارزهای آسیایی
 در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۱۰۴.۰۹۲  ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۳ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۷۵ یوان چین اعلام شد.
 
https://akhbarbank.com/vdcgwy9u.ak9uq4prra.html
تازه ترین اخبار