خروج از زیان و تحقق سود در بانک تجارت

29 آبان 1399 ساعت 15:22

بانک تجارت با نماد معاملاتی "وتجارت" دراولین روز معاملاتی سال جاری، با قیمت ٧٢٥ ریال کار خود را آغاز کرد.


به گزارش اخباربانک، "وتجارت"  با پیش گرفتن روندی افزایشی، در اوایل مرداد در بالاترین رقم معاملاتی خود یعنی ٤٦٤٠ ریال قرار گرفت و پس از گذشت چند روز با روندی کاهشی در اوایل کانال ٤٠٠٠ ریالی و اواخر کانال ٣٠٠٠ ریالی نوساناتی را تجربه کرد. اگرچه تا اواسط  هفته گذشته معاملاتی در این نماد صورت نمیگرفت اما آخرین قیمت معامله شده‌ آن ۲۹۹۰ ریال دراوایل آبان بود.

وتجارت در ۶ ماه ابتدایی سال، در مطالبات خود از بانک مرکزی نسبت به پایان سال مالی گذشته با کاهش ۱۲ درصدی و در بدهی‌های خود به بانک مرکزی با رشد ۷ درصدی روبه‌رو بوده است؛ به طوری که مطالبات و بدهی‌های بانک به ترتیب به مبالغ ۱۱ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان و ۲۰ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان رسید.

همچنین مطالبات و بدهی‌های وتجارت به سایر بانک‌ها در مدت زمان یاد شده هر دو افزایشی بوده و رشد ۱۷ و ۹۵ درصدی نسبت به پایان سال مالی ۹۸ داشته‌اند و مبالغشان به ترتیب به ۲۷ هزار و ۲۸۹ و ۴ هزار و ۷۴۷ رسید. 

جمع درآمدهای مشاع بانک تجارت با رشد ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به مبلغ ۱۱ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان و جمع درآمدهای غیرمشاع آن با رشد ۱۶۸ درصدی  به مبلغ ۴ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان رسید.

وتجارت در این ۶ ماه بر خلاف سال گذشته که زیان‌ده بود کمی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سود خالص، و ۴۵ ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرد.در مجموع بانک تجارت در نیمه‌ اول سال جاری با ثبت یک عملکرد قابل قبول توانست از زیان خارج و به سوددهی برسد.
 


کد مطلب: 77757

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/77757/خروج-زیان-تحقق-سود-بانک-تجارت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com