۰
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۶

تولید لیفان ایکس‌۷۰ در ایران آغاز شد

تولید لیفان ایکس‌۷۰ در ایران آغاز شد
تولیدخودروی" لیفان ایکس ۷۰ " به عنوان جدیدترین خودروی کراس اوور بازار ایران در خودروسازان بم آغاز شد. این خودرو به پیشرانه‌ای ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که قدرت موتور توسط جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

"لیفان ایکس ۷۰ " کراس اوور متوسط کمپانی چینی لیفان است که تولید آن از سال ۲۰۱۸ در چین آغاز شد و با توجه به اینکه کمپانی لیفان این خودرو را برای بازار‌های صادراتی خود در نظر گرفته بود لذا عرضه آن نخستین بار در کشور روسیه آغاز شد.
بر اساس این گزارش هم اکنون پس از روسیه تولید این خودرو در ایران و در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در کارخانه بم خودرو آغاز شده و بنا به شنیده‌ها نیز بنا است تا اولین محصول تولیدی این شرکت در دی ماه ۹۹ وارد خیابان‌های ایران شود.
طبق اطلاعات منتشرشده از سوی خودروسازان بم، پیشرانه این خودرو توان تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودرو با ۱۴۱۵ کیلوگرم وزن نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت را دارد.

طراحی بدنه و نمای بیرونی
با نگاهی به لیفان X۷۰، شباهت فنی و ظاهری با ام‌وی‌ام X۳۳ دیده می‌شود. از نظر ابعاد، این خودرو با طول ۴،۳۹۰ میلی‌متر، عرض ۱،۸۲۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱،۷۱۵ میلی‌متر، تفاوت چندانی با رقیب ساخت چری ندارد. لیفان X۷۰ در نمای رو‌به‌رو، بسیار زیباتر از X۶۰ به‌نظر می‌رسد و البته فراتر از یک کراس‌اور اقتصادی ساخت چین نیست.

تولید لیفان ایکس‌۷۰ در ایران آغاز شد
چراغ اسپرت با کشیدگی به سمت گلگیر، جلوپنجره ساده همراه خطوط براق کروم، مه‌شکن‌های دایره‌ای در طرفین سپر و چند خط حجم‌دهنده روی درپوش موتور و زیر چراغ‌ها، ترکیبی عامه‌پسند برای لیفان X۷۰ فراهم می‌کنند. ادوات سیاه‌رنگ پلاستیکی در سپر، رکاب و گلگیر‌های این خودرو، کم‌تر از ام‌وی‌ام X۳۳ است و از این نظر، کمی لوکس‌تر جلوه می‌کند.

تولید لیفان ایکس‌۷۰ در ایران آغاز شد
در اندک تصاویر موجود از X۷۰ وارداتی، رینگ‌های اسپرت پنج‌پر با اتصالات دوگانه وجود دارند که بسیار زیبا و چشم‌گیر به‌نظر می‌رسند. بین دستگیره‌های ورودی به کابین، برجستگی خط بدنه دیده می‌شود که موازی با حجم‌دهی مشابه در نزدیکی چراغ عقب است. در نمای پشت، صرفه‌جویی شرکت سازنده برای نصب قطعات پلاستیکی فراموش شده و سپر عقب برخلاف سپر جلو، تمام پلاستیک است. مشابه X۳۳، حفره‌های چهارگوش طرفین سپر لیفان X۷۰ هم، کاربرد خاصی از نظر فنی ندارند؛ چراکه یک لوله اگزوز رها شده در سمت چپ و زیر اتاق، تنها خروجی پیشرانه خواهد بود.

لیفان X۷۰ برخلاف ام‌وی‌ام X۳۳، دارای چرخ یدکی نصب شده زیر بدنه است که البته هنگام نیاز به استفاده با مشکلاتی همراه خواهد بود؛ اما زیبایی نمای پشت را بهبود می‌دهد و امکان بازگشایی درپوش صندوق به سمت بالا را فراهم می‌کند. شاید مهم‌ترین نکته منفی در طراحی این کراس‌اور چینی با وجود چراغ‌های اسپرت و عامه‌پسند، حالت صاف و بی‌روح در کاپوت عقب باشد که عملا ناهماهنگ با دیگر اجزا و بی‌هدف به‌نظر می‌رسد.

طراحی داخلی و کابین
حالت ساده و کم‌هیجان لیفان X۷۰ در فضای کابین، تشدید می‌شود. حالت دو رنگ با خاکستری و نقره‌ای، همراه نمایشگر لمسی ۹ اینچ و کلید‌های کم‌تعداد در وسط، شباهت‌هایی به خودرو‌های مدرن و سبک طراحی مینیمال دارد؛ اما در مجموع راضی‌کننده نیست و یک محصول ارزان‌قیمت را تداعی می‌کند. براساس تصاویر موجود، پوشش چرم مصنوعی دور فرمان وجود دارد و برای استراحتگاه بازو داخل در‌های ورودی و محل کلید‌های بالابر شیشه نیز، پوشش نرم و چرمی استفاده شده است. بسیاری از رقبا مثل ام‌وی‌ام X۳۳، دارای دستگیره‌های بزرگ‌تر و طراحی بهتر برای این قسمت هستند.

تولید لیفان ایکس‌۷۰ در ایران آغاز شد
از نکات مثبت در فضای داخلی X۷۰ می‌توان به نمایشگر تمام رنگی در پنل پشت فرمان، استارت دکمه‌ای و صندلی‌های اسپرت اشاره کرد. نوع کلید‌های روی فرمان برای استفاده از کروز کنترل و ارتباط تلفنی هم، فراتر از مصحولات هم‌رده مثل X۳۳، شباهت زیادی به خودرو‌های مدرن بازار جهانی دارد.

پیشرانه و تجهیزات فنی
تنها قوای محرک قابل سفارش برای لیفان X۷۰ دارای پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی، همراه جعبه‌دنده CVT است. این موتور، ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد که از این نظر، کاملا مشابه X۳۳ مدیران خودرو خواهد بود. باتوجه‌به وزن خالص ۱۴۶۰ کیلوگرم، می‌توان انتظار داشت حدود ۱۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و با میانگین مصرف سوخت ۱۰ تا ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این محصول مشابه دیگر کراس‌اور‌های چینی بازار ایران، صرفا دیفرانسیل جلو خواهد بود.

امکانات رفاهی و ایمنی
لیفان X۷۰ در مقایسه با دیگر خودرو‌های چینی هم رده، تاحدودی کامل‌تر و پیش‌رفته‌تر است. سیستم مدیریت پایداری ESP در بسیاری از مدل‌های وارداتی از جمله نسخه‌های قدیمی X۳۳ وجود نداشت، اما برای X۷۰ قابل استفاده است. همچنین استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید (Keyless)، صندلی برقی راننده و گرم‌کن داخلی برای صندلی‌های جلو، امکانات جالب توجه در کراس‌اور لیفان هستند. مهم‌ترین آپشن‌های X۷۰ عبارتند از:
 
  • فرمان هیدرولیک
    سامانه ESP/ABS/EBD/BOS
    استاندارد آلایندگی یورو ۵
    دو کیسه هوا
    کروزکنترل
    تهویه خودکار
    سانروف
    تریم داخلی چرم مصنوعی
    صندلی برقی راننده ۶ جهته
    گرم کن صندلی‌های جلو
    استارت دکمه‌ای
    کامپیوتر سفر
    روشنایی روز LED
    نمایشگر ۹ اینچی اندروید
    حسگر باد لاستیک
    آینه الکتروکرومیک
    دوربین عقب
    حسگر پارک جلو و عقب

قیمت لیفان X۷۰
در بازار روسیه، ارزان‌ترین تیپ X۷۰ حتی از گران‌ترین تیپ لیفان X۷ هم گران‌تر است؛ پس از همین حالا بگوییم که مبادا قیمتش شما را تعجب‌زده کند!
قیمت پایه‌ای لیفان X۷۰ در روسیه از حدود ۸۰۰ هزار روبل (معادل تقریبی ۱۱ هزار دلار) در مدل دنده‌ای آغاز می‌شود. گران‌ترین تیپ لیفان X۷۰ نیز مختص نسخه اتوماتش است و حدود یک میلیون ۶۰ هزار روبل (معادل تقریبی ۱۴ هزار دلار) می‌ارزد؛ بنابراین می‌توان حدس زد که در صورت مونتاژ لیفان X۷۰ توسط خودروسازان بم، این محصول جدید کرمانی‌ها باید با ام وی ام X۵۵ مدیران خودرو، بیسو T۳ و همچنین اس دبیلو ام G۰۱ سیف خودرو رقابت کند.
همچنین خودروسازان بم برای نخستین بار در مهرماه ۹۹، قیمت لیفان X۷۰ را معادل ۵۸۰ میلیون تومان اعلام کردند و قول دادند که نخستین سری آنرا در اوایل زمستان ۹۹ بدست خریدارانش برسانند.
خط تولید لیفان ایکس‌۷۰ در کارخانه بم خودرو
تولید لیفان ایکس‌۷۰ در ایران آغاز شد
تولید لیفان ایکس‌۷۰ در ایران آغاز شد
تولید لیفان ایکس‌۷۰ در ایران آغاز شد
تولید لیفان ایکس‌۷۰ در ایران آغاز شد
 
منبع: عصر ایران و باما
https://akhbarbank.com/vdcgy39u.ak9u74prra.html
تازه ترین اخبار