۰
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۰

استارتاپ‌های بیمه‌ای به میدان آمدند

با ایجاد زیست بوم فناورانه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری استارتاپ‌های مختلفی برای توسعه صنعت بیمه در کشور راه اندازی شده است.
به گزارش اخباربانک، در حال حاضر صنعت بیمه در مسیر حرکت به سمت نوآوری و فناوری با برخی چالش‌ها مواجه است. مقررات مربوط به الگوی کسب و کار و مقررات احراز هویت دیجیتالی از جمله این چالش‌ها هستند.

بر ای این منظور در حال حاضر استارتاپ‌های مختلفی در حوزه بیمه تشکیل شده‌اند. این استارتاپ‌ها با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری باعث ایجاد یک تحول ساختاری در این حوزه شده‌اند. هر چند برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تعداد بیشتری ایده و محصول نوآورانه به صنعت بیمه تزریق شود.

بر اساس سند چشم انداز افق ۱۴۰۴، دهک‌های پایین درآمدی نیز باید از خدمات بیمه‌ای مناسب برخوردار باشند. برای نیل به چنین هدفی باید سرعت ارائه خدمات افزایش یابد و قیمت‌ها نیز کاهش یابد. چنین هدفی تنها با آنلاین کردن خدمات و فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور به دست می‌آید.

تنوع بخشی به بیمه‌نامه‌ها، امکان استفاده از دستیاران و مشاوران آنلاین بیمه‌ای، استفاده از ظرفیت بزرگ شبکه‌های اجتماعی و امکان پرداخت هزینه بیمه، فقط در زمان استفاده از آن، برخی از مزیت‌ها و پیشنهاداتی است که در زیست بوم نوآوری صنعت بیمه مطرح شده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع نرم و خلاق و استارتاپ‌های مختلف در صنعت بیمه باعث می‌شود تعداد شرکت‌های بیمه‌گر افزایش یابد. این افزایش رقابت در نهایت به نفع مصرف کننده است و باعث می‌شود که مصرف کننده خدمات با کیفیت‌تری را با قیمت کمتر دریافت کند.
 
https://akhbarbank.com/vdcdn905.yt05k6a22y.html
تازه ترین اخبار