۰
۱
دلار درحالی طی روزهای گذشته ریزشی شده و مدام در حال عقب نشینی است که نسبت به چهارشنبه هفته قبل ۷ هزار تومان و نسبت به دیروز ۲۳۰۰ تومان کاهش یافته است.
به گزارش اخباربانک به نقل از تسنیم، در ادامه روند کاهش نرخ ارز، امروز نرخ فروش دلار در صرافی های رسمی تا 22 هزار و 900 تومان سقوط کرد. همچنین نرخ دلار در بازار متشکل ارزی نیز وارد کانال 22 هزار تومان شده است.

در بازار آزاد و بین دلال‌های خیابان فردوسی نیز کاهش قیمت ارز محسوس است، دلار دیروز در بازار آزاد 25 هزار و 500 تومان قیمت خورده بود ولی صبح امروز با کاهش 2300 تومانی به 23 هزار و 200 تومان رسید.

در چند روز گذشته ارزش ریال تا 30 درصد تقویت شده است و با تداوم کاهش نرخ ارز، این درصد افزایش خواهد یافت.

سیر نزولی قیمت ها در حالی در بازار ارز از عصر چهارشنبه 14 آبان ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد که قیمت دلار با کاهش حدود 7 هزار تومانی همراه بوده و دلار از 30 هزار تومان ظهر چهارشنبه به 23 هزار تومان در صبح امروز یکشنبه 18 آبان رسیده است.

مهمترین عامل تأثیرگذار در بازار ارز از دیدگاه فعالان حاضر در خیابان فردوسی، چشم انداز مثبت به آینده بازار است؛ از آنجایی که از ماه قبل بازار به انتخابات امریکا چشم دوخته بود و براساس نظرسنجی‌های قبل از انتخابات جهت‌گیری ارز مشخص می شد با نهایی شدن گزینه ریاست جمهوری آمریکا، سناریوهای بدبینانه برای آینده کنار رفته و بازار با امیدواری به آینده شاهد ریزش قیمت هاست.

ادامه سیر نزولی قیمت ها در بازار ارز موجب شده تا هر روز بر تعداد فروشنده های بازار اضافه شود؛ امروز نیز طبق اذعان صراف‌های خیابان فردوسی همه در بازار فروشنده هستند و خریداری برای دلار وجود ندارد.

بازاری ها پیش بینی کرده اند که در صورت ادامه همین روند به زودی شاهد دلار 20 هزار تومانی در بازار خواهیم بود؛ به گفته فعالان ارزی قیمت ارز با شیب ملایم کاهش خواهد یافت و همین امر موجب تخلیه تقاضای کاذب و سوداگری از بازار می شود.
 
https://akhbarbank.com/vdciyway.t1ayp2bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
در طول ده روز گذشته نه دلاری از سوی دولت تزریق شده ونه وجوه ارزی وارد کشور شده وپولهای بلوکه شده نیز حداقل تا اخر دیماه در اسارت است .پس به چه دلیل این قدر نوسان در قیمت کالاها ودلار ایجاد شد .این قدر انتظار!افزایش قیمت!خیر دلیل ان ملت ایران است البته طیف خاص.پس رفتارهایشان نیز اینگونه میشود .ژاپن پس از زلزله چندسال پیش!حتی یه گزارش درخصوص حمله به مراکز وسوپرمارکتها و.. مشاهده نشد .
تازه ترین اخبار