گلایه یک سپرده گذار

بخشی از سود سپرده هایم در بانک ملی از بین رفت

11 آبان 1399 ساعت 10:48

یکی از سپرده گذاران بانک ملی اعلام کرد که این بانک برخلاف توافق دو طرفه، اقدام به کاهش ناگهانی سود سپرده کرده و موجب وارد شدن زیان شده است.


به گزارش اخباربانک، این سپرده گذار در توضیحات خود به اخباربانک اعلام کرد؛ سپرده بانکی من در بانک ملی با سود سالیانه ۲۰ درصد در قالب (۱۵+۵) که در مرداد ماه ۹۹ سررسید شده بود، توسط بانک ملی و به صورت اتوماتیک با همان سود سالیانه ۲۰ درصد ولی این دفعه در قالب (۱۶+۴) به مدت یکسال دیگر تمدید شد و این سود در شهریور و مهر ماه نیز به حسابم واریز شد.

وی ادامه داد: اما ناگهان در یک عملکرد بی سابقه و بدون اطلاع قبلی به من و خلاف قرارداد یکساله تمدید شده، بانک ملی اقدام به کاهش ۲ درصدی سود این سپرده ها در آبان ماه امسال کرده و عملا سود این سپرده ها را به ۱۸ درصد در قالب (۱۶+۲) کاهش داده است.

این سپرده گذار گفت: علیرغم تماسهای تلفنی مکرر با شعب بانک ملی و بازرسی بانک ملی و همچنین دفتر مدیر عامل هیچکس پاسخگو نیست‌.

وی تاکید کرد: عملا بانک ملی اگرچه این سپرده ها را برای یک سال دیگر و با سود سالیانه ۲۰ درصد (۱۶+۴) تمدید کرده بود ولی در آبان ماه خلاف تعهدات خود عمل کرده و سود را به ۱۸ درصد (۱۶+۲) کاهش داده است.

وی با بیان اینکه این بانک چند ماه سود سپرده را طبق تواق قبلی واریز کرده و عملا و اخلاقا متعهد شده است که با سود سود قبلی واریزی داشته باشد، گفت: اگر بانک ملی قصد کاهش ناگهاین سود سپرده ام را داشت باید پیش از اجرای طرح خود به من اطلاع می داد ولی حالا پس از چند ماه اگر بخواهم سپرده خود را باطل کنم باید متحمل زیان به خاطر شکست سود هم شوم.

این سپرده گذار ادامه داد: این سپرده از ابتدای سال ۹۸ تا ابتدای سال ۹۹ به مدت یکسال و به شرط ۳ ماه افتتاح شده بود. یعنی اگر بعد از ۳ ماه سپرده بسته می شد کسر سود به آن تعلق نمی گرفت.ولی بانک ملی این سپرده را از ابتدای سال ۹۹ به مدت یکساله تمدید کرده و شرط ۳ ماهه را برداشته است و اگر در هر لحظه بخواهیم این سپرده را ببندیم دچار کسر سود وحشتناکی خواهیم شد.

پایگاه خبری اخباربانک آماده دریافت توضیحات بانک ملی در این باره است.
    

 


کد مطلب: 77437

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/77437/بخشی-سود-سپرده-هایم-بانک-ملی-بین-رفت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com