۰
وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه پتروشیمی تازه وارد، ۱۰ شرکت‌ فعال در این صنعت و پنج فرد دیگر از جمله مدیرعامل دو پتروشیمی خبر داد.
به گزارش اخباربانک به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های این وزارتخانه ۸ شرکت را به دلیل نقشی که خرید و فروش محصولات پتروشیمی ایران با واسطه‌گری شرکت پتروشیمی تریلیانس داشته‌اند در فهرست تحریم قرار داده است.

شرکت‌هایی که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند در ایران، چین و سنگاپور مستقرند و به فروش محصولات پتروشیمی ایران کمک کرده‌اند.

فهرست شرکت‌های تحریم‌شده و بهانه‌های تحریمی آنها:
- پلیمر آریا ساسول مستقر در ایران، به بهانه ارتباط با پتروشیمی تریلیانس
- شرکت بین‌رین مستقر در چین به بهانه ارتباط با شرکت پلیمر آریا ساسول
- هلدینگ انرژی ELFO مستقر در هنگ‌کنگ به بهانه ارتباط با پتروشیمی تریلیانس
- شرکت GLORY ADVANCED مستقر در هنگ‌کنگ به بهانه ارتباط با پتروشیمی تریلیانس
- شرکت JANE SHANG مستقر در هنگ‌کنگ به بهانه ارتباط با پتروشیمی تریلیانس
- هلدینگ انرژی JIAXIANG مستقر در سنگاپور به بهانه ارتباط با پتروشیمی تریلیانس
- شرکت پتروشیمی مروارید مستقر در ایران به بهانه ارتباط با پتروشیمی تریلیانس
- شرکت SIBSHUR مستقر در هنگ‌کنگ به بهانه ارتباط با پتروشیمی تریلیانس

وزارت خزانه‌‌داری آمریکا در بیانیه‌ای دیگر که در آن فقط اسامی شرکت‌ها یا اشخاص تحریم‌شده بدون توضیحات درباره دلیل اعمال تحریم‌ها دیده می‌شود اطلاعات متفاوتی درباره تحریم‌های جدید منتشر کرده و علاوه بر اسامی ذکر شده فوق، نام سه شرکت بازرگان کالای باختر، پتروشیمی کاویان و شرکت STRAIT SHIPBROKERS (مستقر در سنگاپور) هم افزوده است.

اسامی ۵ فردی که در این بیانیه به آنها اشاره شده شامل حسین فیروزی آرانی تبعه ایران به بهانه ارتباط با شرکت بازرگانی باختر، امیر حسین بحرینی شهروند ایران به بهانه ارتباط با شرکت پلیمر آریا ساسول، بصری مارتوزا ماستافامونیز شهروند هند به بهانه ارتباط با شرکت STRAIT SHIPBROKERS، رمضان اولادی شهروند ایران به بهانه ارتباط با پتروشیمی کاویان و  وی لین نا تبعه چین به بهانه ارتباط با شرکت  BINRIN می شود.
https://akhbarbank.com/vdcgqw9u.ak9uy4prra.html
تازه ترین اخبار