سیگنال تازه بانک مرکزی به بازار ارز

8 آبان 1399 ساعت 14:52

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در هفت روز نخست آبان ماه سال جاری، به طور روزانه و متوسط ٧٠ میلیون دلار ارز به صورت اسکناس در «بازار متشکل معاملات ارزی» در نرخ های حاشیه بازار عرضه شده است.


به گزارش اخباربانک به نقل از خبرآنلاین، به رغم عرضه ۷۰ میلیون دلار ارز و امکان خرید هر صرافی به میزان ۵۰۰ هزار دلار در بازار متشکل معاملات ارزی، از تاریخ اول تا هفتم آبان ماه ۱۳۹۹، در مجموع فقط هفت درصد (حدود پنج میلیون دلار) توسط صرافی‌ها خریداری شده است که این امر حاکی از فقدان تقاضای موثر در بازار برای ارز به صورت اسکناس است.

همچنین گزارش های دریافتی از سامانه نیما حاکی از این است که در مدت مشابه حدود ۶٧٠ میلیون دلار ارز به صورت حواله توسط صادرکنندگان در سامانه نیما عرضه شده است.

روز گذشته صرافی‌های بانکی هر دلار را ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان فروختند، اما صرافی ملی قیمت خرید دلار و یورو (اسکناس) را از صفحه خود حذف و نرخ فروش را اعلام کرد. قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانکی ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان درج شد.

همچنین در سامانه سنا نیز هر یورو با قیمت میانگین ۳۳ هزار و ۳۵۷ تومان به فروش رسید و هر دلار با قیمت میانگین ۲۷ هزار و ۹۱۸ تومان فروخته شد.

علاوه براین در سامانه نیما طی روز کاری گذشته، حواله یورو با میانگین قیمت ۳۳ هزار و ۲۷ تومان به فروش رسید و حواله دلار نیز قیمت میانگین ۲۶ هزار و ۸۷۳ تومان را ثبت کرد.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسان بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.

هفته‌های گذشته با تشدید نوسان ارزی و مدیریت عرضه و تقاضا توسط بانک مرکزی، قیمت ارز تا حدودی روند نزولی درپیش گرفت و اکنون نرخ فروش دلار در صرافی ها با کاهش نسبت به قیمت های پایانی دیروز ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت فروش یورو نیز با کاهش معادل ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شد.


کد مطلب: 77381

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/77381/سیگنال-تازه-بانک-مرکزی-بازار-ارز

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com