۰
رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ می گوید ایالات متحده گزینه چندان دیگری برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران ندارد.
رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ می گوید ایالات متحده گزینه چندان دیگری برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران ندارد.

اوبراین که یکشنبه در واشنگتن با خبرنگاران صحبت می کردِ، در پاسخ به سوالی درباره واکنش آمریکا به دخالت ایران و روسیه در انتخابات ایالات متحده گفت:‌ "یکی از مشکلات ما با ایران و روسیه این است که در حال حاضر به قدری دو کشور را تحریم کرده ایم که کار چندانی نمانده که انجام دهیم."

به گفته اوبراین، به رغم این موضوع، آمریکا "در پی اقدامات بازدارنده بیشتر علیه این دو کشور و همین طور چین است."

اوبراین همچنین در مصاحبه با شبکه سی بی اس، ایران را متهم کرد که با دخالت در انتخابات آمریکا می خواهد به دونالد ترامپ ضربه بزند.

در روزهای گذشته ایالات متحده با متهم کردن ایران و روسیه به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ۵ موسسه ایرانی را تحریم کرد.

بنا بر اعلام وزارت دارایی آمریکا، سپاه پاسداران، نیروی قدس سپاه، موسسه بیان رسانه گستر، انجمن اسلامی صدا و سیما و انجمن بین المللی رسانه های مجازی به خاطر تلاش برای انتشار اطلاعات گمراه کننده پیش از انتخابات سوم نوامبر آمریکا هدف تحریم قرار گرفته اند.

آمریکا پیش از این ۱۸ بانک و موسسه مالی ایران را در راستای سیاست فشار حداکثری خود هدف تحریم قرار داده بود.
این اقدام پس از اعلام فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی آمریکا اعلام شد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا می گوید در صورت پیروزی او در انتخابات، ایران و ایالات متحده به سرعت وارد مذاکره خواهند شد و توافق خواهند کرد.

رابرت اوبراین هفته گذشته گفت تبعات اقتصادی تحریم های ایالات متحده به قدری شدید بوده است که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات، خودداری از مذاکره با آمریکا برای ایران "بیشتر از یک یا دو ماه" امکان پذیر نخواهد بود.
https://akhbarbank.com/vdca6en0.49n0e15kk4.html
تازه ترین اخبار