چرا سهام پالایشی یکم هنور قابل معامله نشده است؟

5 آبان 1399 ساعت 9:38

مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی آخرین وضعیت سهام پالایشی یکم را تشریح کرد.


به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، مریم شاه حسینی با بیان اینکه نماد و پرتفوی پالایشی یکم از ابتدای مهر ایجاد شده بود، اظهار کرد: یکی از دلایلی که سهام پالایشی یکم تا کنون قابل معامله نشده، این است که با توجه به اینکه دو نماد پالایشی افزایش سرمایه داشتند، هنوز سهام جایزه در نماد اصلی ادغام نشده و امور مربوط به ثبت باقی مانده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، فایلی که مدیر صندوق پالایشی یکم در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار داده بود هم شامل اطلاعات دارایکم بود و هم شامل اطلاعات پالایشی یکم. درواقع در این فایل یک سری اطلاعات اضافه شامل مبلغی که افراد برای خرید سهام پالایشی یکم و دارایکم پرداخت کرده اند، نحوه خرید سهام پالایشی یکم (از سوی بانک یا کارگزاری) و نظایر آن وجود داشت و به همین دلیل شرکت سپرده گذاری اطلاعات را به مدیر صندوق بازگرداند تا آنها اطلاعات را تفکیک کرده و فقط اطلاعات مربوط به پالایشی یکم را در اختیار شرکت قرار دهند.

مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: تنها اطلاعات مورد نیاز شرکت سپرده گذاری مرکزی، مشخصات شناسنامه ای فرد و تعداد یونیتی که با آن سهام پالایشی یکم خریداری کرده، است. این فایل روز شنبه به آن ها عودت داده شده و دو روز بعد از زمانی که اطلاعات تفکیک شده را در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار دهند، نماد پالایشی یکم قابل معامله خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پالایشی یکم باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس است و بعد از سهام دارایکم، دومین ETF (صندوق سرمایه گذاری دولت) دولت محسوب می شود. مطابق مقررات، یک ماه بعد از پایان پذیره‌نویسی امکان معامله برای صندوق‌های ETF فراهم می‌شود. البته مهلت پذیره نویسی دارایکم اول خردادماه به پایان رسید و این صندوق در هشتم تیرماه قابل معامله شد. بر این اساس و با توجه به اینکه پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم تا ۳۰ شهریور ماه ادامه داشت؛ بنابراین انتظار می رفت از اوایل آبان ماه امکان معامله برای این صندوق فراهم شود.


کد مطلب: 77327

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/77327/چرا-سهام-پالایشی-یکم-هنور-قابل-معامله-نشده

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com