۰
۱
شرکت ورشکسته گاز و لوله که در سال های دور یکی از سهام معروف و طلایی بازار بود از انتقال پرونده ورشکستگی به دیوان عالی کل با درخواست اعاده دادرسی بانک اقتصاد نوین خبر داد.
پرونده ورشکستگی سهم معروف سالهای دور به دیوان عالی رفت
به گزارش اخباربانک، شرکت ورشکسته گاز لوله که در تابلو قرمز بازار پایه فرابورس حضور دارد از انتقال پرونده ورشکستگی به دیوان عالی کل خبر داد.

براین اساس، "پلوله" اعلام کرد: باتوجه به اینکه رای قطعی ورشکستگی شرکت ، متعاقب درخواست اعاده دادرسی بانک اقتصاد نوین با صدور رای 10 آذر سال 97 توسط شعبه 52 دادگاه تجدید نظر استان تهران نقض شد، شرکت نسبت به رای صادره درخواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری از ریاست قوه قضائیه کرده که با پذیرش تجویز ماده 477 پرونده ای در معاونت قضایی قوه قضائیه تشکیل شد که طی پیگیری های به عمل آمده نتیجه رسیدگی های انجام شده در آن معاونت، منتج به صدور نامه سه آبان به دیوان عالی شد که تصمیمات آن مرجع پس از ابلاغ اطلاع رسانی خواهد شد.

تاریخچه شرکت
گاز و لوله در سال های قبل از 84 ، یکی از معروف ترین شرکت های بورسی و از پربازده ترین سهام با رشد  1100 درصدی قیمت و از حدود 400 به 4800 تومان بود و در صدر توجه سهامداران قرار داشت و به سهم طلایی موسوم شده بود اما از سال 85 با بروز مشکلاتی در نحوه مدیریت ، فساد مالی و مسائل حاشیه ایی ، دوران رکود و نخوت را شروع و تا سال ها ادامه داد. به طوری که هر سهم "پلوله" به حدود 40 تومان هم رسید و در زمره ارزان ترین سهام حاضر در بازار قرار گرفت.

تداوم زیان و بدهی های سنگین گاز لوله به بانک ها موجب شد تا این شرکت از بهمن 91 از فهرست شرکت های بورسی حذف و از مهر 92 به بدترین و سخت ترین بازار ممکن یعنی بازار پایه فرابورس منتقل شود.

با این حال در شرایطی اکثر سهامداران قدیمی " پلوله" با سود و زیان های تاریخی ، خاطرات خوش و ناخوشی از این سهم دارند که در جریان برگزاری مجمع سالانه که 20 تیر 94 با حضور 62 درصد سهامداران برگزار شد ، رویدادی شگرف اما بی سر و صدا و بدون برنامه خبری به اطلاع سهامداران حاضر در مجمع اعلام شد و مدیران گازلوله از تبدیل زیان انباشته 100 میلیارد تومانی به 20 میلیارد تومان سود خبر دادند.

به همین دلیل این شرکت 22.5 میلیارد تومانی بعد از سال ها قادر به پیش بینی سود 281 ریالی برای سال مالی 93 شد. حتی مشخص شد این شرکت از دو بانک ملی و پارسیان هم طلب کار است . در میان بانک اقتصاد نوین بابت حکم ورشکستگی حدود 70 میلیارد تومان از مطالبات را از دست داده است. هر چند این بانک بورسی هم ذخایری را برای این موضوع در نظر گرفته بود.    

عامل چنین رویدادی هم ناشی از آن است که بعد از روی کار آمدن مدیریت جدید گازلوله، تلاش های زیادی برای اصلاح نظام مالی و مدیریتی آن انجام و یکی از اولویت های اصلی آن دریافت حکم ورشکستگی همراه با امکان ادامه فعالیت شد. در این میان مسئولان سازمان بورس به همراه سهامداران عمده " پلوله" و با همکاری اداره تصفیه امور ورشکستگی ، موفق شدند تا حکم ورشکستگی قطعی این شرکت را از مجتمع قضایی شهید بهشتی دریافت کنند.

رویدادی که طی 50 سال اخیر و در اداره تصفیه امور ورشکستگی، تاکنون برای کمتر از 10 شرکت رخ داده و این شرکت ضمن توقف اقساط و حذف جرایم دیرکرد از سال 85 ، قادر شد تا زیان انباشته 100 میلیارد تومانی را به 20 میلیارد تومان سود تبدیل کند و حتی از سه بانک هم طلب کار شود.
https://akhbarbank.com/vdciupay.t1ayr2bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
چرت_پرت
Iran, Islamic Republic of
با این عملکرد لابی پر قدرت پشت پرده زیاد دور از انتظار نیست تا کل بازار سهام واقعی بترکه وعده زیادی سکته کنن.شرکتهای زیادی ورشکسته واقعی بشن وشیاطین پشت پرده برن تو کار تصفیه وتسویه وجلساتی که اقا همه همه نکنید به همه میرسه.کی این شرکت تریلیاردی رو اقساطی از دم قسط ماهی ده تومن میخواد ....جهنم ضرر خدایا تو شاهد باش برای رضای تو با مالم جهاد کردم .واین شرکت ورشکسته رو قبول کردم ...الهی..العفو...
تازه ترین اخبار