۰
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۴

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 3 آبان 99

در پایان بازارهای جهانی روز پنج‌شنبه، قیمت اونس طلا ۱ درصد سقوط کرد وحتی به کانال ۱۸۰۰ هم رسید. اما امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟
به گزارش اخباربانک، روز پنجشنبه قیمت طلا در بازار آزاد ، هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۵۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. اما امروز قیمت طلا چه تغییری می‌کند؟ آیا افزایش است؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش‌بینی کرده که این هفته قیمت طلا کاهش یا افزایش چندانی نخواهد داشت و نرخ آن تا دوشنبه (نسبت به روز چهارشنبه گذشته) ثابت باقی می‌ماند.

چندی پیش، صندوق بین المللی پول (IMF) پیش‌بینی تکان دهنده‌ای را اعلام کرد. این صندوق گفت بدهی دولت ایالات متحده تا سال 2030، در حدود 160 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود، این تخمین حتی قبل از اعلام انگیزه محرک‌های مالی بیشتر بود. هنگامی که تولید ناخالص داخلی بسیار کمتر از بدهی کشور است، اقتصاد آن در معرض خطر بحران بدهی قرار می‌گیرد.

در ایالات متحده پس از جنگ‌های پر هزینه، بحران مالی 2007 تا 2008، کووید-19 و محرک‌های مالی، نسبت بدهی آمریکا به تولید ناخالص داخلی در پایان امسال 98 درصد برآورد شده است. حدود دو سوم بدهی عمومی فعلی ایالات متحده متعلق به بانک ها، شهروندان و شرکت‌های بزرگ این کشور است، بقیه نیز به کشورهای خارجی، عمدتا چین و ژاپن هستند.

به گفته تحلیل‌گران در صورتی که روند فزاینده بدهی این کشور ادامه یابد، قیمت طلا افزایش می‌یابد زیرا مردم نگران خواهند کشور به سمت بحران بدهی پیش برود. این بحران بدهی در صورتی می‌تواند اتفاق بیفتد که طلبکاران امریکا مانند چین یا ژاپن برای جبران خطر وام دادن به ایالات متحده ، سود بالاتری از وام‌های معوق خود را طلب کنند.
 
https://akhbarbank.com/vdcgxx9u.ak9uy4prra.html
تازه ترین اخبار