۰
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۷

دلار در سراشیبی

شاخص دلار مجددا در مدار نزولی قرار گرفت.
به گزارش اخباربانک به نقل از رویترز، فضای ریسک بر سر بازارهای ارز بیش از پیش تشدید شده است. معامله گران نگران اند فضای تنش بین آمریکا و شرکای تجاری بزرگش تا پیش از انتخابات روی دور تند افزایشی باشد و این مساله بیش از پیش فشار روی اقتصاد جهانی را که به دلیل کرونا با مشکلات زیادی روبروست، تشدید کند.

با نزدیک شدن به موعد برگزاری زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حساسیت معامله گران نسبت به تحولات سیاسی و انتخاباتی در این کشور نیز بیشتر شده است. تمایل دموکرات ها به اعمال سیاست های محرک در مقیاس بسیار بزرگ در تضاد با چیزی است که جمهوری خواهان در نظر دارند. دموکرات ها به صورت کلی خواهان افزایش مستقیم عرضه پول به شکل یارانه، تزریق نقدینگی به بازار و وام هستند در صورتی که جمهوری خواهان تقویت توان مالی اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق غیرمستقیم نظیر کاهش نرخ مالیاتی را دنبال می کنند.

شاخص دلار
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۷۳۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۶ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای اروپایی
در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۲۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۰۴ دلار مبادله شد. یورو ۰.۳۳ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۵ دلار رسید.

ارزهای آسیایی
تقابل چین و آمریکا روی سرمایه گذاری های متقابل اتباع دو کشور نیز تاثیر محسوسی داشته تا جایی که خرید خانه در آمریکا توسط اتباع چینی طی ۹ ماه نخست امسال نسبت به بازه مشابه زمانی سال قبل حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است. چینی ها از هشت سال پیش تاکنون بزرگ ترین خریداران خارجی خانه در آمریکا بوده اند و کاهش ۶۰ درصدی خانه توسط آن ها بدان معنا بوده که ۱۱.۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی کمتر وارد چرخه اقتصاد آمریکا شده است.

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۴.۶۹۹ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۰۰ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۶۸۷ یوان چین اعلام شد.
https://akhbarbank.com/vdccoiqm.2bqm48laa2.html
تازه ترین اخبار