۰
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱

بانک ملت ۳۳۵ ریال سود محقق کرد

بانک ملت با ارائه صورت های مالی نیمه نخست سال جاری از شناسایی ۳۳۵ ریال سود برای هر سهم و رشد ۳۵۱ درصدی نسبت به دوره مشابه قبل خبر داد.
به گزارش اخباربانک، بانک ملت که با سرمایه 20.7 هزار میلیارد تومانی دومین بانک بزرگ بورسی محسوب می شود، صورت های مالی حسابرسی نشده نیمه نخست سال جاری را منتشر کرد.

براین اساس، "وبملت" در این مدت 335 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد 351 درصدی روبرو شده است.

نرخ موثر سود تسهیلات در پایان شهریور سال 99 معادل 7.95 درصد بوده که حدود 0.3 واحد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. رشد بیش از 31 درصدی در میانگین تسهیلات در شرایط بحران کرونا، دستاورد بزرگی در شبکه بانکی بوده و نتیجه عملیات بانکی را بیش از پیش مثبت کرده است.

برآورد بانک از تغییر در نرخ سود تسهیلات اعطایی: با توجه به بخشنامه های نظارتی بانک مرکزی تغییر محسوسی در نرخ سود تسهیلات مورد انتظار نبوده و ادامه روند گذشته مورد انتظار است.

برآورد بانک از تغییرات در مانده تسهیلات: با توجه به حجم منابع پیش بینی شده، رشد مورد انتظار متوسط مصارف نقدی سال جاری نسبت به میانگین سال گذشته به میزان ۵۵.۴ درصد برآورد می‌شود.

برآورد بانک از تغییرات در مورد ذخیره مطالبات مشکوک الوصول: نسبت مطالبات مشکوک الوصول به تسهیلات یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مدیریت ذخیره مطالبات مشکوک الوصول است. با توجه به رشد مورد انتظار تسهیلات به میزان ۵۵.۴ درصد، مدیریت و کاهش هزینه های مطالبات مورد توجه و تاکید مدیریت ارشد بانک است.

- عملکرد بانک در بخش تسهیلات نسبت به مانده پایان سال قبل دارای بیش از ۴۷ درصد رشد است.

- آثار مالی تسعیر ارز در پایان شهریور ماه بیش از ۵.۵ هزار میلیارد تومان است که در صورت تغییر نرخ ارز از سوی بانک مرکزی در پایان سال در سود خالص بانک اثرگذار بوده و این آثار می‌تواند قابل ملاحظه باشد.

- با توجه به برنامه بانک برای فروش سهام گروه مالی ملت در شش ماه دوم سال، پیش بینی می شود سود قابل توجهی از این محل عاید بانک شود.

- افزایش سرمایه بانک و تاثیر آن بر افزایش کفایت سرمایه نشانگر وضعیت مناسب سرمایه و پوشش ریسک احتمالی در برابر زیان های غیر منتظره است.

- از دیگر نکات قابل توجه در عملیات اصلی بانک، رشد ۸۷۵ هزار میلیاردی منابع ریالی بانک و رشد مصارف ریالی به همان میزان است که باعث اعطای تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی و بهبود شرایط اقتصادی جامعه، عملیات خود را نیز به نفع سهامداران بهبود داده است.
 
https://akhbarbank.com/vdcd9x05.yt05x6a22y.html
تازه ترین اخبار