۰
لوح تقدیر صندوق نوآوری و شکوفایی به واسطه سهم ویژه بانک تجارت در صدور ضمانتنامه برای شرکت‌های دانش بنیان معرفی شده از سوی این صندوق به مدیرعامل این بانک اعطا شد.
به گزارش اخباربانک به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، همایش «ترویج و تثبیت فرهنگ حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در نظام بانکی» با حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و مدیران عامل بانک‌ها و مدیران چند شرکت برتر مورد حمایت این صندوق برگزار شد.

در این همایش ضمن قدردانی از تلاش و همکاری بانک تجارت با صندوق نوآوری و شکوفایی قدردانی، به دلیل سهم قابل توجه بانک تجارت در صدور انواع ضمانتنامه و اعطای تسهیلات به شرکت‌های معرفی شده از سوی این صندوق با اهدای لوح تقدیر به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و علی وحدت رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت اعطا شد.
 
برنامه‌های جدید بانک تجارت برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
رضا دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت در سخنرانی خود در این همایش در مورد عملکرد این بانک در ارائه خدمات مالی و اعتباری به شرکت‌های دانش بنیان گفت: همکاری بانک تجارت با صندوق نوآوری از 26 فروردین ماه 1398 طی یک تفاهمنامه برای ارائه خدمات به اکوسیستم نوآوری کشور آغاز شده است که به موجب این تفاهمنامه، بانک خدمات ضمانت نامه، سرمایه در گردش، اعتبار اسنادی داخلی، خرید محل کار، لیزینگ و خرید دین به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهد.

دولت‌آبادی در مورد میزان پرداختی‌های بانک تجارت در این مدت گفت: تاکنون بانک در زمینه تسهیلات، 57 فقره تسهیلات برای 11 استان کشور و بالغ بر 5900 میلیارد ریال پرداخت کرده است. همچنین در زمینه صدور ضمانت نامه نیز تاکنون 445 فقره برای 8 استان کشور بالغ بر 13500 میلیارد ریال صادر شده است.

مدیرعامل بانک تجارت با تقدیر از تلاش‌های دکتر وحدت و همه همکارانش که در این کار مهم، موانع بزرگ را از سرراه برداشتند گفت: ابتدای امر که قرار شد این پروژه بزرگ را آغاز کنیم از آنجا که شرکت‌های دانش بنیان پرریسک به نظر می‌آمدند، اما با این وجود جلسات مستمری برگزار کردیم و با دعوت از کارشناسان این حوزه، توانستیم این راه را هموار کرده و امروز شاهد موفقیت‌های شرکت‌ها باشیم.

مدیرعامل بانک تجارت عنوان کرد: عملکرد موفق این طرح‌ها به ما ثابت کرد که به جوان‌ها و دانش بومی و توان علمی و پژوهش داخلی می‌توان اعتماد کرد. تسهیلات و ضمانتنامه‌های زیادی را ما پرداخت کردیم. 13 هزار میلیارد ریال ضمانتنامه و 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات تنها از سوی بانک تجارت پرداخت شده و به رغم مشکلات موجود در سیستم بانکی، مانده مطالبات آن صفر است که این امر نشانگر کیفیت بالای همکاری با این شرکت‌ها است. وی افزود: با توجه به شرایط بد اقتصادی و شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال ما شاهد افزایش بدهی اکثر شرکت‌ها بودیم و با اعتمادی که به جوان‌های کشور کردیم امروز شاهد ریسک بسیار ضعیف این حوزه هستیم.

دولت‌آبادی با بیان اینکه پروژه جدیدی را با صندوق در دست اقدام داریم تا به‌وسیله آن مدل‌های مختلف تسهیلاتی، ضمانت‌نامه‌ای و ال سی داخلی را طراحی کنیم افزود: یکی از خدمات متناسب با نیاز این شرکت‌ها که می‌توان به آن اشاره کرد، ال سی داخلی با قابلیت تنزیل برای شرکت‌های دانش بنیان که قصد خرید مواد اولیه دارند و همچنین شرکت‌هایی که قصد خرید از این شرکت‌های دانش بنیان را دارند، است. بر اساس این طرح شرکت‌های دانش بنیان که قصد خرید مواد اولیه از خارج از کشور را نیز داشته باشند قابلیت تنزیل با قابلیت تامین نقدینگی پیش بینی شده است.
ایجاد اشتغال برای 128 نفر، حفظ و تثبیت اشتغال برای 6519 نفر، صرفه‌جویی ارزی به میزان 503 میلیون دلار و کمک به فروش 75049 میلیارد ریال محصولات دانش بنیان از جمله اقدامات بانک تجارت در همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی بوده است.
 
https://akhbarbank.com/vdccmiqm.2bqmx8laa2.html
تازه ترین اخبار