۰
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت : باقی مانده سهام دولت در بانک های تجارت، صادرات و ملت در قالب صندوق ETF دیگری و با نام صندوق واسطه‌گری مالی دوم پذیره نویسی می شود .
به گزارش اخباربانک، راضیه صباغیان درباره جزییات عرضه سومین صندوق‌ ETF دولتی که با تغییراتی همراه شده به ایرنا گفت: طبق درخواست دریافتی سازمان بورس از وزارت اقتصاد، باقی مانده سهام سه بانک تجارت، صادرات و ملت در قالب صندوق ETF دیگری و با نام صندوق واسطه‌گری مالی دوم، پذیره نویسی می شود که زمان آن فعلا" مشخص نشده است.

وی درباره علت تغییر عرضه سهام خودرویی و فلزی ها به سهام بانکی‌ها در صندوق دارا سوم ، توضیح داد : سازمان بورس فقط مسئول صدور مجوز تاسیس صندوق بوده و دولت می‌تواند دارایی‌ها را به صورت مستقیم (خرد یا بلوکی) یا از طریق صندوق عرضه کند. بنابراین ترتیب عرضه سهام صندوق‌ها به عهده سازمان بورس نیست و هیچ نقشی در تعیین نوع سهام ندارد.

صباغیان با اشاره به اینکه عرضه سهام خودرویی و فلزی مربوط به وزارت صنعت و سازمان خصوصی سازی است، افزود: به محض ارائه درخواست تاسیس صندوق خودرویی و فلزی ، اقدام‌ لازم برای صدور مجوز انجام می‌شود که زمان آن معلوم نبوده و ممکن است در قالب صندوق دارا چهارم یا پنجم عرضه شود.

براساس این گزارش، در جریان تخصیص 20 هزار میلیارد تومان از سهام این سه بانک به اولین صندوق ETF دولتی، حدود 6.7 هزار میلیارد تومان توسط 3.5 میلیون نفر خریداری شد و دولت در نظر باقیمانده سهام در این سه بانک به ارزش حدود 24 هزار میلیارد در قالب صندوق دارا سوم ، واگذار کند .
 
https://akhbarbank.com/vdcenz8f.jh8fni9bbj.html
تازه ترین اخبار