۰
با توجه به این‌که دولت تا پایان سال باید سه صندوق سرمایه‌ گذاری خود را در بازار سرمایه در قالب ETF عرضه کند و با توجه به این‌که تاکنون دارا یکم و پالایش ‌یکم عرضه شده است باید در چند ماه پیش‌رو منتظر عرضه سومین صندوق باشیم.
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، طبق قانون بودجه سال ۱۳۹۹ صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در بورس که باقیمانده سهام دولت در برخی بانک‌ها، بیمه‌ها، پالایشگاه‌ها، صنایع خودرو و فلزی است باید امسال در بورس عرضه شود.

براین اساس نخستین صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله بانک و بیمه شامل باقی‌مانده سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت، تجارت و شرکت‌های بیمه البرز و اتکای امین و دومین صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله پالایشی شامل باقی‌مانده سهام دولت در پالایشگاه‌های اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز در بازار سرمایه عرضه شدند.

پیش از این اعلام شده بود سومین صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله شامل صنایع خودرویی و فلزی (باقی‌مانده سهام دولت در شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، فولاد مبارکه و ملی صنایع مس ایران) خواهد بود.

با این حال به نظر می‌رسد دولت در نظر دارد باقی‌مانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات را در قالب داراسوم در بازار عرضه کند، زیرا طبق آمار ۳۰ درصد دارایکم به فروش رفت و دولت می‌خواهد باقی‌مانده سهام خود را در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات را در قالب ETF عرضه کند. البته برای این منظور باید صندوق جدید تشکیل شود و احتمالا قیمت آن با دارا یکم متفاوت خواهد بود.

این در حالی است که هنوز زمان عرضه سومین صندوق دولتی که شامل خودرویی‌ها و فلزی‌ها می‌شود مشخص نشده است اما همان طور که ذکر شد همه صندوق‌های ETF باید تا پایان سال جاری در بورس عرضه شود.
 
https://akhbarbank.com/vdcjyvea.uqeaizsffu.html
تازه ترین اخبار