۰
بانک رفاه کارگران یکی از ۱۷ بانک تحریم شده توسط آمریکا از پیگیری شکایت در مراجع حقوقی بین‌المللی بایت اقدام غیر قانونی خبر داد .
به گزارش اخباربانک، بانک رفاه کارگران که یکی از ۱۷ بانک تحریم شده توسط آمریکا  است در واکنش به تحریم وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بانک به‌عنوان بانکی غیردولتی و اجتماعی که سرمایه آن از محل حق‌بیمه‌ کارگران تامین ‌شده طی ۶۰ سال فعالیت، همواره حامی اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده و به ۵. ۳ میلیون کارگر و با احتساب خانواده‌های آنان به جمعیتی بالغ ‌بر ۴۵ میلیون ایرانی خدمات ارائه می‌دهد.

لذا ضمن پیگیری اقدام غیرقانونی دولت آمریکا از مراجع حقوقی بین‌المللی تاکید می‌کند، سیاست‌های خصمانه دشمنان، تاثیری در مسیر خدمت‌رسانی و فعالیت‌های شفاف و قانونی این بانک نخواهد داشت.

این بانک همواره اراده و عزم جدی برای فقرزدایی، توسعه اجتماعی و کمک به اقشار محروم جامعه داشته و هم ‌اینک نیز در این راستا در حوزه‌های اجتماعی و عام‌المنفعه همچون فراهم ساختن بسترهای آموزشی نظیر احداث ده‌ها مدرسه، تحقق عدالت درمانی با کمک به احداث مراکز بیمارستانی تخصصی در مناطق محروم و بسیاری دیگر از زمینه‌های مسوولیت اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کند.

همچنین با دارا بودن تعداد زیادی شعبه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، علاوه بر خدمت‌رسانی به جامعه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی، توانسته  به‌ ویژه در دوره شیوع کرونا، نقشی موثر در انجام مراودات مالی مربوط به تامین دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی موردنیاز برای مقابله با بیماری کرونا ایفا کند.

براین اساس در شرایطی که جامعه جهانی برای مقابله با کرونا راهکارهایی مبتنی بر اقدامات جمعی را در پیش‌گرفته، دولت آمریکا با زیر پا گذاشتن اصول انسانی و قواعد بین‌المللی با تحریم بانک رفاه کارگران، قصد اثرگذاری بر فعالیت‌های این بانک در حوزه سلامت دارد.
https://akhbarbank.com/vdcau6n0.49n0y15kk4.html
تازه ترین اخبار