۰
ایران جزء 10 کشور جهان قرار دارد که بانک‌های آنها بالاترین نرخ بهره را به سپرده‌ها پرداخت می‌کنند؛ هر چند که نرخ تورم بالا در اکثر این کشورها، نرخ بهره واقعی را منفی کرده است.
به گزارش اخباربانک، نرخ بهره بانکی در ونزوئلا با رسیدن به آستانه ۳۹ درصد به بالاترین حد در میان کشورهای جهان رسیده است. هر چند که این سطح از بهره پرداختی در مقایسه با نرخ تورم نقطه‌ایِ دو هزار و ۳۵۸ درصدی ونزوئلا در ژوئیه گذشته رقم پایینی است.

در میان ۱۰ کشوری که دارای بالاترین نرخ بهره سالانه هستند، لیبریا تنها کشوری است که نرخ تورم پایین‌تری در مقایسه با نرخ بهره دارد.

6k9tzxuigdrouurr2h9a.jpg
ایران با نرخ بهره ۱۸ درصدی، در جایگاه هشتمین کشور جهان از نظر بالا بودن نرخ بهره قرار دارد. البته ایران از نظر بالا بودن نرخ تورم نیز با ثبت نرخ تورم نقطه‌ای ۳۴.۴ در سپتامبر گذشته، دارای هفتمین نرخ تورم بالا در میان کشورهای جهان است؛ عاملی که نرخ واقعی بهره را در این کشور منفی می‌کند.

در مجموع ۲۴ کشور جهان دارای نرخ‌های بهره دو رقمی هستند که ترکیه(۱۰.۲۵٪) هم در میان آنها قرار دارد. در مقابل، اقتصاد ۲۳ کشور جهان نیز از تورم دو رقمی رنج می‌برد که ترکیه(۱۱.۷۵٪) نیز در میان آنها جای دارد.

در حال حاضر، کشورهای ژاپن، دانمارک و سوئیس با نرخ‌های منفی ۰.۱، ۰.۶ و ۰.۷۵ درصد پایین‌ترین نرخ‌های بهره در سطح جهان هستند.
https://akhbarbank.com/vdcevz8f.jh8fwi9bbj.html
تازه ترین اخبار