۰
خراسان نوشت: پای گذاشتن دلار به کانال 31 هزار تومان و سکه به کانال 16 میلیون تومان، رکوردهای جدیدی بودند که دیروز در بازار شدند. هر چند این ارقام در پی دو تصمیم بانک مرکزی به ارقام پایین تری تنزل کردند.
 
ارز و طلا دیروز رکوردهای جدیدی ثبت کردند. دلار که این روزها مجدد سیر صعودی گرفته، برای نخستین بار، پای به کانال 31 هزار تومان گذاشت و با بیش از 1600 تومان افزایش نسبت به روز شنبه، حدود 31 هزار و 600 تومان قیمت خورد. اما با دو اقدام بانک مرکزی، مجدد  تا حدود 31 هزار و 100 تومان عقب نشست. بانک مرکزی از یک سو سقف خرید بانک ها و صرافی ها در بازار متشکل ارزی را از 300 به 500 هزار دلار افزایش داد و از سوی دیگر اعلام کرد که روزانه 50 میلیون دلار در بازار  به صورت اسکناس عرضه خواهد کرد.


به موازات تحولات نرخ ارز، سکه نیز رکورد شکنی کرد. دیروز و در شرایطی که بازارهای جهانی تعطیل بودند، قیمت هر سکه به بیش از 16 میلیون و حدود 16 میلیون و 50 هزار تومان سرک کشید اما در ادامه و همزمان با افت نرخ ارز، تا حدود 15 میلیون و 630 هزار تومان عقب نشست.

به نقل از کشتی آرای، با این روند تشدید نوسانات قیمت در بازار طلا و سکه، بیشتر معاملات در این بازار دیروز متوقف شد و حباب سکه به حدود یک میلیون و 800 هزارتومان رسید. در همین حال برخی صفحات در فضای مجازی مدعی استعفای همتی، رئیس کل بانک مرکزی شدند که چند منبع خبری معتبر این شایعه را تکذیب کردند.
https://akhbarbank.com/vdcbs8bz.rhbz5piuur.html
تازه ترین اخبار