۰
رئیس سازمان بازرسی با اعلام سه اشکال اساسی خصوصی سازی و ارایه ۸ گزارش هشداری درباره آینده بازارسرمایه به سازمان بورس از کشف فسادهای سنگین در سه بخش صنعت ، نفت و بانک خبر داد.
گزارش هشداری از آینده بورس/ آمار فساد سنگین در صنعت ، نفت و بانک
به گزارش اخباربانک، حسن درویشیان با اعلام معرفی ۵۵۳ مدیر متخلف به نهاد ریاست جمهوری طی یک سال و نیم گذشته و کشف ارتشاء ۵.۲ هزار میلیارد تومانی یکی از مدیران در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما گفت : هشت گزارش هشداری درباره آینده بازارسرمایه به سازمان بورس ارایه شده است .

وی عدم اهلیت خریداران، فروش زمین و ضعف نظارت بعد از واگذاری را سه اشکال اساسی خصوصی سازی معرفی کرد و افزود: در سال های اخیر بیش از 20 مورد پرونده، بررسی و حتی درخواست ابطال داده شد. یکی از پرونده های جدید که به مرجع قضایی و وزارت اقتصاد ارسال شده مربوط به واگذاری شرکت ایران اپراتور و تخلفات مسئولان وقت سازمان خصوصی سازی است که پیشنهاد بازنگری در واگذاری ارایه شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در حالی هیئت داوری رای به ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان داد که در پرونده ماشین سازی تبریز و کشتارگاه صنعتی اردبیل هم ورود شده و در حال حاضر حدود 10 پرونده در دست بررسی است .
درویشیان با اشاره به اینکه در دوره تحول قوه قضائیه دو هزار و 799 بازرسی انجام و بیش از چهار هزار گزارش تهیه و بر 15 هزار و 642 معامله، مناقصه و مزایده نظارت و هزار و 883 درخواست تجدید یا لغو مناقصه یا مزایده ارائه شده ، خاطر نشان کرد: طی 1.5 سال اخیر بالغ بر 161 هزار شکایت از دستگاه‌های مشمول نظارت و بازرسی دریافت شد که 136 هزار شکایت رسیدگی شده و به بیش از 25 هزار گزارش ،رسیدگی می شود .

کشف فسادهای سنگین در سه بخش صنعت ، نفت و بانک
وی ادامه داد: در بخش صنعت رویدادهایی چون اثربخشی 854 میلیارد تومانی و حدود 186 میلیون دلاری ، کشف فساد 554 میلیارد تومانی شرکت وابسته به خودروسازی ، بازگشت 20 میلیون یورو، 559 میلیون ین، 2 میلیون دلار، 39.7 میلیون تومان به بیت المال ، معرفی 16 نفر از مدیران یک شرکت در بخش صنعت به مرجع قضائی، کشف ارتشاء 5 هزار و 200 میلیارد تومانی یکی از مدیران بخش صنعت، کشف ارتشاء بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومانی، فروش لاستیک خارج از شبکه به ارزش 58 میلیارد تومان توسط مدیران یکی از شرکت ها ، گرانفروشی 16 شرکت مجری نمایشگاهی با حدود 80 میلیارد تومان رخ داده است.

در بخش نفت بالغ بر هزار و 115 میلیارد تومان و 546 میلیون دلار برگشته و یا جلوگیری شده ،کاهش 16 میلیون یورویی از قیمت پیشنهادی در جریان لغو یک مناقصه، پیگیری منجر به اصلاح فرآیند یک انتخاب پیمانکار حدود 3 میلیون یورو، کاهش 8 میلیون یورو در جریان لغو و برگزاری مجدد مناقصه، کشف سوء جریان مالی به مبلغ حدود 85 میلیون یورو در یک قرارداد، ضبط تضامین یک شرکت خارجی به مبلغ 48 میلیون یورو، کشف فساد در اجرای قرارداد خط لوله که منجر به کسر حدود 300 میلیون دلار شد .

در بخش بانکی هم با اثربخشی 14.3 هزار میلیارد تومانی و 12 میلیون دلاری همراه بوده و به عنوان مثال 75 میلیون دلار کشف فساد در قالب یک سوء استفاده ارزی در یکی از بانک های استان بوشهر ، معرفی و محکومیت مفسدین اقتصادی در پرداخت و دریافت تسهیلات 14 هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه ، کشف سوء جریان در صدور 276 فقره حواله ارزی به مبلغ 105 میلیون دلار، کشف فساد و سوء جریان در فرآیند خرید و توزیع کاغذها با ارز دولتی و معرفی 30 شرکت وارد کننده به سازمان تعزیرات حکومتی همراه بود .
 
https://akhbarbank.com/vdcbz8bz.rhbzgpiuur.html
تازه ترین اخبار