۰
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۲

خوش بینی بازار جهانی به صعود طلا

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان می دهد که تحلیلگران بازار و سرمایه گذاران در پی بهبود اخیر قیمت طلا، به افزایش قیمت این فلز ارزشمند در معاملات هفته جاری خوش بین شده اند.
به گزارش اخباربانک، اگرچه تحلیلگران بازار و سرمایه گذاران انتظار دارند قیمت طلا هفته جاری به سطح بالاتری صعود کند اما پس از عملکرد ماهانه طلا در سپتامبر که بدترین عملکرد ماهانه در حدود چهار سال اخیر بود، همچنان اندکی احتیاط وجود دارد.

در نظرسنجی هفته جاری از کارشناسان وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۶۳ درصد به افزایش قیمت طلا، دو نفر معادل ۱۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و چهار نفر معادل ۲۵ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۱۱۹۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۷۴۹ نفر معادل ۶۳ درصد افزایش قیمت و ۲۴۵ نفر معادل ۲۱ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۱۹۸ نفر معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند.

اکثر تحلیلگران با موفقیت طلا در حفظ حمایت در سطح ۱۸۵۰ دلار، بالا رفتن قیمت این فلز زرد را پیش بینی می کنند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا هشت دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و در ۱۹۰۷ دلار و ۶۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۲.۲ درصد افزایش داشت. طبق آمار بازار داوجونز، قیمت طلا در سپتامبر ۴.۲ درصد کاهش ثبت کرد اما برای سه ماهه سوم ۵.۳ درصد رشد نشان داد.

بسیاری از تحلیلگران اظهار کرده اند که ادامه آشفتگی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر آمریکا از قیمت طلا در کوتاه مدت پشتیبانی می کند. نوسانات انتخاباتی، روز جمعه پس از اعلام مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به سطح جدیدی رسید. ترامپ اعلام کرد که به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهد بود.

افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت ام کی اس سوییس اظهار کرد: با این همه ابهامات اکنون به نظر می رسد که طلا حداقل در حال حاضر به کف قیمت رسیده است و وی پیش بینی می کند که قیمت طلا بین ۱۹۲۰ دلار در اوج و ۱۸۷۵ دلار در کف معامله شود.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA اظهار کرد: اگرچه قیمت طلا فضا برای بالا رفتن دارد اما وی به تماشای دلار آمریکا نشسته است. این احتمال وجود دارد که صعود ارزش دلار به عنوان یک دارایی امن مانع صعود طلا شود اگر این اتفاق روی دهد، قیمت طلا به ارزهای دیگر همچنان می تواند صعود کند.

کارستن فریتچ، تحلیلگر کالا در کومرس بانک به کیتکونیوز گفت: شاخص دلار آمریکا هفته گذشته پرقدرت ظاهر شد و در بالای ۹۳ واحد معامله شد و این موضوع عملکرد طلا را محدود کرد. با این همه ممکن است دلار آمریکا دوباره کاهشی شده و از صعود قیمت طلا حمایت کند به خصوص که ابهامات زیادی در آمریکا وجود دارد.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری نظر خنثی داشت و به کیتکونیوز گفت: بازار طلا با وجود همه اتفاقاتی که در چند روز اخیر افتاده است، موفق نشده است به سطح بالاتری صعود کند. اگر طلا وقتی که خبر مبتلا شدن رییس جمهور آمریکا به کووید ۱۹ منتشر می شود، نتواند صعود کند پس بازار آماده صعود قیمت نیست. من ترجیح می دهم نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین باشم اما حرکت قیمت فعلی را دوست ندارم. تصور نمی کنم در این بازار باید فروشنده بود ولی دلیلی هم برای خرید در سطوح قیمت فعلی نمی بینم.
https://akhbarbank.com/vdcgyy9u.ak9334prra.html
تازه ترین اخبار