۰
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۱

بازدهی ربع سکه از سکه تمام سبقت گرفت

دنیای اقتصاد نوشت: اولین هفته کامل مهرماه، بسیار پر تب و تاب بود؛ قیمت انواع سکه و دلار نوسانات زیادی را تجربه کردند و همه سقف‌های تازه قیمتی را در روز انتهایی هفته به ثبت رساندند.
 
روز پنج‌شنبه، اسکناس آمریکایی ۳۳۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۲۹ هزار و ۹۸۰ تومان رسید. در ساعاتی حتی قیمت‌های بالای مرز ۳۰ هزار تومانی نیز در بازار رقم خورد و در معاملات خرد نیز کمتر معامله‌گری حاضر به فروش دلار زیر مرز یاد شده بود. با این حال، در معاملات عمده در نهایت دلار ۲۰ قدم پایین تر از مرز ۳۰ هزار تومانی بسته شد و روز جمعه نیز در معاملات پشت خطی، تمایل به فروش دلار بیشتر از خرید بود.

سکه امامی هم در روز آخر هفته نوسانات عجیب و دلهره آوری را پشت‌سرگذاشت. سکه در معاملات عمده و فردایی به قیمت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که ۵۲۰ هزار تومان بیشتر از روز چهارشنبه بود. با این حال در معاملات خرد، بسیاری از فروشندگان حاضر به عرضه سکه زیر مرز ۱۵ میلیون تومان نبودند و سایت «صنف طلا، جواهر، نقره و سکه تهران» قیمت سکه امامی را ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان درج کرد.

ربع سکه و نیم سکه نیز روند افزایشی روزهای پیشین را در روز انتهای هفته ادامه دادند؛ ربع سکه به قیمت ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید و نیم سکه با ۲۵۰ هزار تومان افزایش پا به کانال ۸ میلیونی گذاشت و عدد ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان را در مقابل خود دید. هر سه نوع سکه پرطرفدار بازار دچار قیمت‌های حبابی شده‌اند و از ارزش ذاتی خود فاصله گرفته‌اند.

اگر قیمت سکه امامی در معاملات عمده را ملاک قرار دهیم، این فلز گرانبها در هفته گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند وحباب آن به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. با این حال، ربع سکه هم از جهت میزان رشد و هم از جهت حباب بسیار از سکه امامی جلوتر است. ربع سکه در هفته گذشته رشد ۲۷ درصدی را به ثبت رساند. حباب این قطعه طلایی کوچک هم بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.
https://akhbarbank.com/vdcfc1de.w6dvvagiiw.html
تازه ترین اخبار