اتصال صنعت بیمه به شبکه احراز هویت

8 مهر 1399 ساعت 15:29

بیمه مرکزی بخشنامه الزام استفاده از سامانه شاهکار برای صدور بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده را به شرکت های بیمه ابلاغ کرد.


به گزارش اخباربانک به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیرکل نظارت فنی بر بیمه‌های غیرزندگی با ابلاغ بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه بر لزوم استفاده از وب سرویس «شاهکار» (شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی) تاکید کردند.
 
برپایه این بخشنامه، بهره‌برداری از این سیستم برای شرکت های بیمه به منظور صدور بیمه‌های شخص ثالث و حوادث راننده از اول آذر الزامی خواهد شد و بیمه گذار ملزم به ارائه شماره تلفن همراه برای صدور بیمه نامه شخص ثالث شدند و چنانچه کد ملی بیمه‌گذار با شماره تلفن همراه مندرج در بیمه‌نامه تطبیق نداشته باشد، تخصیص کد یکتا در سامانه امکان‌پذیر نخواهد شد.
 
مطابق این بخشنامه شرکت‌های بیمه موظفند در ارتباط با آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم و اطلاع‌رسانی به شبکه فروش و بیمه‌گذاران خود اقدام نمایند.
 
سامانه شاهکار در پی مصوبه شورای عالی فضای مجازی به منظور تامین کامل حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در فضای مجازی و حقیقی در سال ۹۴ راه‌اندازی شد و به تدریج سرویس‌های مختلف به آن اضافه می‌شوند.
 
این سامانه در واقع یک واسط بین اپراتورهای مخابراتی و مراجع تطبیق هویت است و اپراتورها پیش از ارائه سرویس به مشترکین خود، بوسیله سامانه شاهکار، هویت مشترکین را از نظر حقیقی یا حقوقی، ایرانی یا خارجی بودن، صحت‌سنجی کرده و چنانچه درستی اطلاعات در سامانه تایید شد، اپراتور اجازه ارائه سرویس به مشترکین را خواهد داد.


کد مطلب: 76906

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/76906/اتصال-صنعت-بیمه-شبکه-احراز-هویت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com