۰
فهرست جدید ۱۰ سهم گران بازار سهام ایران با محدوده قیمتی ۵۸ تا ۲۳ هزار تومانی هر سهم به همراه بیشترین تعداد شرکت ها در یک محدوده قیمتی مشخص شدند .
معرفی ۱۰ سهم گران با قیمت حداکثر ۵۸ هزار تومانی
به گزارش اخباربانک، قیمت هر سهم شرکت‌های بورسی و فرابورسی براساس اثر حداقل 27 مورد مانند پیش‌بینی درآمد هرسهم، سود توزیع شده در مجمع سالانه، وضعیت صادرات و واردات و ارزبری یا ارزآوری، مزیت‌ نسبی صنعت و شرکت و... تعیین می‌شود اما مهمترین و آخرین عامل در قیمت‌ گذاری هر سهم، وضعیت عرضه و تقاضا و اقبال بازار است.

در این میان با گذشت نیمه سال جاری و تداوم روند اصلاحی بازار سهام، قیمت هرسهم شرکت های بورسی و فرابورسی نیز شاهد تغییرات زیادی بوده به طوری که شرکت بورسی شیمیایی سینا که فروردین سال 80 وارد بازار سرمایه شد با قیمت 57 هزار و 931 تومان، گرانترین سهم بازار تا 7 مهر است.

این شرکت کوچک با سرمایه 3 میلیارد تومانی در گروه محصولات شیمیایی قرار گرفته و سرمایه گذاری پارس توشه مالکیت 38.4 درصدی سهام آن را دارا است.

گروه صنعتی ملی هم که در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد با قیمت 52 هزار و 620 تومان در رتبه دوم این رده بندی قرار گرفته است. پارس الکتریک نیز با حضور در بازار دوم معاملات بورس با قیمت 38 هزار و 317 تومان در رتبه سوم سهام گران قرار گرفته است.

در ادامه هم شرکت های سپنتا، پتروشیمی فن آوران، دشت مرغاب، توسعه بین المللی پدیده شاندیز، پتروگامرون، احیاء سپاهان و درخشان تهران با محدوده قیمتی 31 هزار و 548 تا 23 هزار و 43 تومانی هر سهم قرار گرفته اند.

همچنین ارزان ترین سهم بازار سهام متعلق به خاک نسوز استقلال آباده، جوش و اکسیژن و بسته بندی مشهد حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس به ترتیب با قیمت 150.9، 153.1 و 211.1 تومان برای هر سهم تعلق دارد.

در این میان، بررسی های بورس پرس نشان می دهد قیمت هر سهم 17 شرکت از جمله پلیمر آریا ساسول، سه پتروشیمی نوری، زاگرس و پارس در محدوده 22 تا 15 هزار تومانی، 28 شرکت نیز در محدوده قیمتی 15 تا 10 هزار تومان از جمله دو پتروشیمی قائدبصیر و مارون، دو پالایشگاه لاوان و شیراز، 90 شرکت در محدوده قیمتی 10 تا 5 هزار تومانی از جمله شرکت های بورس تهران، فرابورس، بانک دی، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، سه پتروشیمی خراسان، شیراز و اصفهان، تیپیکو حضور دارند.

383 شرکت هم در محدوده قیمتی 5 هزار تا هزار تومانی و 85 شرکت در محدوده قیمت کمتر از هزار تا 500 تومانی قرار گرفته اند.
https://akhbarbank.com/vdcjvoea.uqemozsffu.html
تازه ترین اخبار