طلا در بازار جهانی چند؟

31 شهريور 1399 ساعت 11:04

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار، اندکی افزایش پیدا کرد.


به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۹۵۳ دلار و ۳۷ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۹۶۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

شاخص دلار در برابر سبدی از رقیبان ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی جذابتر ساخت.

سرمایه گذاران اکنون منتظر اظهارات اعضای کمیته بانک مرکزی آمریکا شامل جروم پاول، رییس بانک مرکزی هستند که قرار است هفته جاری در برابر کمیته های کنگره حاضر شوند.

استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ در این باره گفت: تمرکز روی جروم پاول روی این موضوع خواهد بود که وی تا چه حد سنا را برای فراهم کردن اقدامات محرک مالی بیشتر در آمریکا که به ضعیف شدن ارزش دلار منتهی می شود و برای طلا مثبت خواهد بود، متقاعد خواهد کرد. با این حال طلا به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی و مزایای واکسنی که عرضه خواهد شد، راه دشواری برای صعود به ۲۰۰۰ دلار در پیش دارد.

طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تحت تاثیر اقدامات محرک مالی بانکهای مرکزی جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، حدود ۲۹ درصد رشد کرده است.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، طلا در بازه محدودی معامله می شود و در سطح ۱۹۷۵ دلار با مقاومت و در سطح ۱۹۳۵ دلار از حمایت برخوردار است.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که از قیمت طلا پشتیبانی کرده است، افزایش دوباره موارد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان است که باعث شده شهرهای بزرگ از دانمارک تا یونان محدودیتهایی را مجددا اعلام کنند. شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان از ۳۰ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر عبور کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۲۶ دلار و ۸۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری یک درصد صعود کرد و ۹۳۶ دلار و ۸۴ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد افزایش، به ۲۳۸۱ دلار و ۸۶ سنت رسید.


کد مطلب: 76749

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/76749/طلا-بازار-جهانی-چند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com