۰
فرایند عرضه اولیه ۲۰ درصد سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات طی دو روز کاری و با سفارش گیری امروز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و تخصیص سهام در چهارشنبه انجام می شود.
سفارش گیری امروز "وسپهر" با نقدینگی یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومانی
به گزارش اخباربانک، واگذاری 20 درصد سهام سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات هم همانند شرکت های رایان هم افزا، توسعه برق گیلان، پتروشیمی ارومیه، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، تهیه و تولید غذای دنا آفرین فدک و برق و انرژی پیوند گستر پارس به جای یک روز ، طی دو روز کاری انجام می شود.

به این ترتیب ، 18 درصد از سهام "وسپهر" معادل 5 میلیارد و 400 میلیون سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 1100 سهم و دامنه قیمت 950 تا 1010 تومانی هر سهم ، آماده عرضه شده اما زمان سفارش خرید این سهم به جای صبح به بعدازظهر امروز موکول شده که از ساعت 13 تا 17 بود.

بنابراین متقاضیان خرید سهام این شرکت باید بعد از پایان معاملات، اقدام به سفارش خرید کنند. علاوه براین، تخصیص سهام "وسپهر" چهارشنبه 2 مهر و شروع معاملات ثانویه از شنبه آینده تعیین شده است. نقدینگی مورد نیاز برای مشارکت در این عرضه اولیه حدود یک میلیون و 112 هزار تومان است.

همچنین 600 میلیون سهم دیگر معادل دو درصد، دوشنبه 31 شهریور با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه به صندوق های سرمایه تعلق می گیرد.

بنابراین گزارش، در ترکیب سهامداری این شرکت با 49 نیروی انسانی و سرمایه 3 هزار میلیارد تومانی، بانک صادرات با 99.7 درصد سهام، دو شرکت سرمایه گذاری توسعه سپهر فارس و سرمایه گذاری عمران و توسعه اوج سپهر اصفهان هرکدام با 0.1 درصد و واسپاری سپهر صادرات و سرمایه گذاری توسعه ساختمان سپهر تهران هرکدام با 0.0167 درصد حضور دارند.
 
"وسپهر" آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی معرفی شد/ عرضه اولیه سه زیرمجموعه
مدیرعامل سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات و نماینده سهامدار عمده با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از عرضه اولیه سه زیرمجموعه، سود خالص و بهای تمام‌ شده پرتفوی و محل صرف نقدینگی این واگذاری خبر دادند.

جلسه معارفه سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور بهروز خدارحمی مدیرعامل و رضا صدیق قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات به عنوان نماینده سهامدار عمده بصورت آنلاین برگزار شد تا این شرکت 3 هزار میلیارد تومانی آماده سفارش گیری عرصه اولیه 20 درصدی برای یکشنبه و تخصیص سهام در چهارشنبه هفته جاری باشد.

"وسپهر" بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری در صنعت
براین اساس، خدارحمی درخصوص تاریخچه این شرکت گفت: گروه مالی سپهر صادرات در سال 93 تاسیس و در اواخر سال 98 و اوایل 99 به سهامی عام تبدیل شد. این شرکت با سرمایه 3 هزار میلیارد تومانی بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری در بین مجموعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری بشمار می‌رود. رسالت اولیه "وسپهر" را می‌توان اعمال مدیریت حرفه‌ای و تخصصی شرکت‌های سرمایه‌پذیر دانست.

اولویت عرضه اولیه سه زیرمجموعه
وی افزود: سرمایه‌گذاری در بازار اولیه از دغدغه‌های جدی گروه مالی سپهر صادرات است و در این راستا عرضه اولیه سهام تمامی زیرمجموعه‌ها در بازار سرمایه در دستور کار قرار دارد که مراحل بورسی شدن سه شرکت‌‌ انرژی سپهر، توسعه نیشکر و تامین سرمایه سپهر در اولویت قرار گرفته است.

سهم 5 صنعت در پرتفوی/ درصد مالکیت در زیرمجموعه ها
این مقام مسئول یک‌سوم دارایی‌ها را بورسی و دو سوم آن را غیربورسی خواند و ادامه داد: با توجه به مدیریت ریسک و متنوع‌سازی سرمایه‌گذاری‌ها، پنج صنعت ساختمان، بانک، برق و انرژی، قند و چندرشته‌ای بیشترین سهم را از پرتفوی به خود اختصاص داده‌اند. گروه مالی سپهر صادرات مالکیت 47 درصد از مجموعه انرژی سپهر، 40 درصد از توسعه نیشکر و صنایع جانبی، 17 درصد از سهام تامین سرمایه سپهر، 45 درصد از سرمایه‌گذاری توسعه ساختمانی سپهر تهران، 14 درصد از سهام بیمه سرمد و ... را در اختیار دارد.

میزان سود خالص و بهای تمام‌ شده پرتفوی
خدارحمی سود خالص محقق شده در سال مالی 97 را 263 میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: این رقم در پایان سال 98 به 405 میلیارد تومان رسیده است. در سه‌ ماهه اول سال جاری نیز بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان سود شناسایی کردیم که بخش قابل توجهی از آن به دلیل فرصت‌هایی بوده که از شرایط بازار سرمایه نصیب کرده اما در عین حال حاکی از ظرفیت هایی است که در این مجموعه وجود دارد. همچنین بهای تمام‌ شده پرتفوی در پایان سه ماهه بالغ بر 2.7 هزار میلیارد تومان بوده که ارزش روز آن به 7.3 هزار میلیارد تومان رسیده است.

عدم خروج نقدینگی حاصل از عرضه اولیه
رضا صدیق قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات هم در این نشست، سهام گروه مالی سپهر صادرات را بسیار ارزنده دانست و گفت: این عرضه اولیه به تعمیق و رونق بازار سرمایه منجر می‌شود و از آنجا که هر سهم آن با توجه به NAV بیشتر از قیمت عرضه است، سود شیرینی را نصیب سهامداران آتی خواهد کرد.
وی افزود: مجموعه بانک صادرات همواره در تلاش است استانداردهای بانک مرکزی و بازار سرمایه را رعایت کند، نقدینگی حاصل از این عرضه اولیه از بازار سرمایه خارج نمی‌شود و برای ثبات بازار، حمایت از سهام و بازارگردانی در اختیار گروه مالی سپهر صادرات قرار خواهد گرفت.
https://akhbarbank.com/vdcexf8f.jh8pwi9bbj.html
تازه ترین اخبار