۰
مالکان حقیقی و حقوقی خودروهای سواری و وانت دو کابین با ارزش روز بیشتر از ۷۰۰ میلیون تومان باید تا پایان بهمن سال جاری قدام به پرداخت مالیات سالیانه کنند.
به گزارش تسنیم ، بر اساس قانون بودجه سال جاری، انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی به ارزش 700 میلیون تومان و بیشتر، مشمول مالیات بر دارایی سالیانه هستند که بر اساس ارزش روز خودرو با نرخ دو دهم درصد محاسبه می شود.

خودروهای در سال تملک، خودروهای متعلق به اشخاص موضوع ماده دو قانون مالیات های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی (وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی، شهرداری‌ها و بنیادها و نهادها) ،خودروهای تولید شده و مونتاژ داخل پیش از فروش توسط کارخانجات سازنده و مونتاژکننده و خودروهای وارد شده پیش از فروش توسط نمایندگان رسمی از پرداخت این مالیات معاف شدند.

همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالیانه خودروهای مشمول تحت تملک و افراد تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال 99 پرداخت کنند.

تعویض پلاک خودروها و ثبت نقل و انتقال املاکی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده، پیش از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی ، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است.

نیروی انتظامی اطلاعات موردنیاز را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده و سازمان امور مالیاتی هم مکلف بود تا پایان خرداد 99 ارزش روز را تعیین و به موجب آیین نامه ای اطلاع رسانی کند. آیین نامه های این احکام ، تدوین شده و در جریان تنظیم و ابلاغ است.
https://akhbarbank.com/vdcizqay.t1aq32bcct.html
تازه ترین اخبار