بازار طلا با افزایش قیمت آغاز شد

24 شهريور 1399 ساعت 10:16

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۳ درصد افزایش به ۱۹۴۸ دلار و ۸۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۴۹ درصد افزایش به ۱۹۵۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.


به گزارش اخباربانک، استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی گروپ در این باره، گفت: بازار طلا منتظر اعلام سیاست فدرال رزرو است.

وی افزود: بانک مرکزی امریکا احتمالا سیاست فعلی خود را تغییر نخواهد داد اما این اعتقاد در بازار شکل گرفته که چنین سیاستی می‌تواند موجب افزایش نرخ تورم شود.

نرخ پایین بهره و احتمال اتخاذ سیاست انبساطی بلندمدت از سوی بانک مرکزی امریکا که می‌تواند به تضعیف بیشتر ارزش دلار بیانجامد به افزایش قیمت طلا کمک کرده است.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز با ۰.۱ درصد کاهش مواجه بود. تمرکز اصلی بازار روی اعلام سیاست فدرال رزرو در روز چهارشنبه است. تضعیف ارزش دلار موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی می‌شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند.

فعالان بازار همچنین در انتظار نشست‌های سیاست‌گذاری بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه هستند.

بانک‌های مرکزی مهم جهان در طی ماه‌های گذشته سیاست‌های محرک مالی بی‌سابقه‌ای را به اجرا گذاشته و نرخ بهره را پایین نگه داشته‌اند. این سیاست‌ها سبب شده تا قیمت طلا به دلیل نقشی که این بازار در جلوگیری از کاهش ارزش دارایی‌های سرمایه‌گذاران در فضای تورمی دارد به ارقامی بی‌سابقه برسد.

در عین حال رئیس بانک مرکزی اروپا گفته دولت‌های حوزه یورو باید برای کمک به ترمیم اقتصاد این حوزه سیاست افزایش هزینه‌ها را ادامه دهند.
 


کد مطلب: 76651

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/76651/بازار-طلا-افزایش-قیمت-آغاز

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com