۰
رئیس هیات مدیره پتروشیمی تبریز ضمن اشاره به وضعیت هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان از طی مراحل پذیرش و درج نماد پتروشیمی تبریز در بورس و عرضه اولیه سهام حداکثر تا پایان مهر خبر داد.
به گزارش اخباربانک، قاسم توکلی از طی مراحل پذیرش و درج نماد پتروشیمی تبریز در بورس خبر داد و گفت: تلاش بر این است حداکثر تا پایان مهر ماه سهام شرکت عرضه اولیه شود.

وی افزود: این عرضه از طریق شناسایی سود حاصل از فروش سهام انجام شده و افزایش ارزش سهام پتروشیمی تبریز در پرتفوی پالایشگاه تبریز، اثرات ناشی از بهره مندی از معافیت مالیاتی برای شرکت های فعال در بورس و برآورد سودی بالغ بر 700 میلیارد تومان جهت عملکرد سال 99 شرکت، اثرات مثبت بر سودآوری و افزایش ارزش این هلدینگ خواهد داشت.

این مقام مسئول درخصوص وضعیت هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان هم توضیح داد: روند افزایشی نرخ ارز نیمایی از سال قبل همزمان با افزایش قیمت جهانی اوره و متانول در هفته های اخیر به واسطه صادرات محور بودن شرکت های  پتروشیمی و افزایش نرخ ارز مبنای محاسبه نرخ فرآورده های پالایشی نه تنها چشم انداز خوبی را متوجه این شرکت ها می کند بلکه اثر مستقیمی بر سودآوری این هلدینگ دارد که این امر در عملکرد شش ماهه سال جاری شرکت های زیر مجموعه منعکس می شود.

توکلی با اشاره به پیگیری ها برای وصول مبلغ مابه تفاوت نرخ اوره داخلی مصوب و بورس کالا در سنوات قبل، گفت: سازمان برنامه و بودجه در مورد حسابرسی یارانه ای سازمان حسابرسی به منظور تایید مطالبات شرکت های تولیدکننده اوره اعلام موافقت کرده که در دست اقدام بوده و مقرر شده پس از ارائه گزارش سازمان حسابرسی، نحوه تسویه و تهاتر مطالبات از طریق اسناد خزانه دولت موضوع بند "و" تبصره 5 بودجه سال 99  با سازمان خصوصی سازی، برخی از بانک ها و سازمان مالیاتی انجام شود.

وی ادامه داد: در مورد شرکت های پالایشی، طبق دستورالعمل قیمت گذاری نفت خام و فرآورده های اصلی برای سال 99، مبنای محاسبه نرخ نفت خام از میانگین محموله های صادراتی منطقه ای به میانگین محموله های صادراتی نفت ایران به ازای هر بشکه نفت خام حدود 5.2 دلار تغییر یافته است. این موضوع باعث رشد قابل ملاحظه سودآوری شرکت های پالایشی نسبت به سال قبل خواهد شد.
 
https://akhbarbank.com/vdcg339u.ak93x4prra.html
تازه ترین اخبار