بانک آینده در سال 97 حدود 80 درصد از منابع را به 43 شرکت‌ خود وام داد!

هزارتوی ۶۳ هزار میلیاردی بانک آینده

22 شهريور 1399 ساعت 14:36

بانک آینده با تاسیس شرکت‌های متعدد و چند لایه در سال 97 بالغ بر 80 درصد از منابع را به 43 شرکت‌ خود وام داده است و در اقدامی عجیب در مهر و آبان سال گذشته 25 فقره از این شرکت‌ها را در سه شرکت ادغام کرده‌ است.


به گزارش اخباربانک، یکی از مهم‌ترین نقش‌هایی که بانک‌ها و موسسات اعتباری در هر اقتصادی ایفا می‌کنند، تجهیز و تخصیص منابع در اقتصاد است.

باتوجه به قدرت بسیار زیاد بانک‌ها در اقتصاد، قوانین بسیار جامع و سفت و سختی درباره نحوه عملکرد آنها تدوین شده و روند اجرای آن توسط بانک‌های مرکزی با نظارت‌های بسیار دقیق و شدید پیگیری می‌شود. محدودیت در اعطای تسهیلات به ذینفع واحد ( شرکت‌هایی که دارای سهامداران مشترک هستند)، نسبت کفایت سرمایه، تناسب منابع با سرمایه پایه، اعتبارسنجی دقیق مشتری، اعتبارسنجی گیرنده تسهیلات و... ازجمله نسبت‌های نظارتی‌ای است که توسط بانک‌های مرکزی سراسر جهان رصد می‌شود.

اما وضعیت بانک آینده در هیچ یک از این مولفه‌ها نه‌تنها نسبت استانداردی نیست بلکه با آنها فاصله بسیار زیادی دارد. به عبارت بهتر این بانک تا قبل از عزل هیات مدیره توسط هیات انتظامی بانک‌ها هر کاری که خواسته انجام داده و هیچ ضابطه‌ای در این بخش را رعایت نکرده است.

بررسی اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بانک‌ آینده رویکرد این بانک در بانکداری و مدیریت را نشان می‌دهد.
طبق جداول اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان در صورت‌های مالی سال 97 بانک آینده، به 77 شرکت تسهیلات کلان پرداخت کرده که 43 شرکت آن متعلق به بانک و شرکت‌های بانک آینده است. از مجموع 78 هزار و 249 میلیارد و 987 میلیون تومان تسهیلات اعطایی کلان این بانک، 63 هزار و 301 میلیارد و 206 میلیون تومان آن صرف پرداخت تسهیلات به شرکت‌های زیرمجموعه بانک آینده شده است. درواقع بانک آینده 80.8 درصد از تسهیلات کلان خود به شرکت‌های خود پرداخت کرده است.

به عبارت دیگر به نظر می‌رسد بانک آینده تاسیس شده است تا با جذب سپرده و استفاده از ابزار خلق پول، تسهیلات رانتی به شرکت‌هایی که خود بانک تاسیس کرده است، پرداخت کند. مهم‌ترین مقصد این تسهیلات پروژه مشهور ایران مال است.

* تخلف آشکار از ضوابط بانک مرکزی: اعطای تسهیلات 29.1 برابر سرمایه به شرکت‌های زیرمجموعه 
بانک آینده با ساختاری تو در تویی که برای شرکت‌های زیرمجموعه خود ایجاد کرده، برخلاف همه قوانین بانکی، بخش عمده سپرده‌های مردم را صرف اعطای تسهیلات به شرکت‌های زیرمجموعه خود کرده است. « براساس ماده 6 آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان، حداکثر مجموع تسهیلات و تعهدات به هر ذینفع واحد نباید از 20 درصد سرمایه پایه آن مؤسسه اعتباری تجاوز کند.»

سرمایه پایه بانک آینده 2170 میلیارد و 812 میلیون تومان و بنابراین در مجموع این بانک می‌تواند به کل شرکت‌های زیرمجموعه خود، در مجموع حداکثر 434 میلیارد و 162 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کند. اما بانک آینده 29 برابر (2816 درصد) سرمایه خود به شرکت‌های زیرمجموعه خود تسهیلات پرداخت کرده است. بنابراین این اقدامات بانک آینده تخلفی آشکار از ضوابط بانک مرکزی بوده است.
درواقع بانک آینده تاسیس شده است تا پول سپرده‌گذاران را به شرکت‌های سهامداران اصلی بانک تسهیلات ویژه پرداخت کند و روز‌به‌روز به ثروت سهامداران خود بیافزاید.

* بانک آینده واقعا چند شرکت زیرمجموعه دارد؟
بانک آینده در صورت مالی سال 97 فقط شرکت‌های تجارت الکترونیک ارتباط فردا، مهندسی عمران اقتصاد گستر دنا، کارگزاری بانک آینده، ارزش آفرینان آینده، صندوق سرمایه‌گذاری تجربه ایرانیان، صندوق سرمایه گذاری گسترش فردای ایرانیان، بیمه رازی و صرافی آینده نو را به عنوان شرکت‌های مرتبط با بانک آینده اعلام کرده است اما بررسی دقیق‌تر وضعیت سهامداری و ترکیب هیات مدیره شرکت‌های دیگری که از بانک آینده تسهیلات کلان دریافت کرده‌اند، نشان می‌دهد بانک آینده دارای شرکت‌های متعددی است که اغلب آنها از محل منابع بانک آینده تامین مالی شده‌اند.

در بررسی‌های مفصل و چند روزه، ما به 43 شرکت می‌رسیم که همگی متعلق به بانک آینده بوده‌اند و از این بانک تسهیلات کلان دریافت کرده‌اند. از شرکت توسعه بین‌الملل ایران مال گرفته تا آرتا تجارت خزر. 

در اساسنامه این شرکت‌ها اهداف و فعالیت شرکت‌ها درج شده است که نشان می‌دهد اغلب این شرکت‌ها برای صادرات و واردات و فعالیت‌های تجاری تاسیس شده‌اند. در این 43 شرکت بررسی شده به غیر از شرکت ساختمانی مسکن‌سازان بهشت پویا که در بخش مسکن فعالیت می‌کند، یک شرکت هم در بخش تولید فعال نیست.

نکته اصلی در این میان این است که چرا بانک آینده باید این تعداد شرکت با اهداف مشابه تاسیس کند؟ اگر بانک یا برخی سهامداران اصلی این بانک به دنبال فعالیت تجاری بوده‌اند، تاسیس یک یا حداکثر دو شرکت کافی بود. به نظر می‌رسد در پشت تاسیس شرکت‌های متعدد مساله دیگری نهفته است.

* روابط تو در توی مالکیت و مدیریت در شرکت‌های بانک آینده
مساله دیگری که در فرایند بررسی به چشم می‌خورد، ساختار مالکیتی این شرکت‌هاست. درواقع بانک آینده به طور مستقیم چند شرکت تاسیس کرده است و در مرحله دوم شرکت‌های بانک آینده هم شرکت تاسیس کرده‌اند. این شرکت‌ها نیز به نوبه خود شرکت‌های دیگری تاسیس کرده‌اند. این زنجیره تا 4 مرحله ادامه دارد و با این کار بانک آینده برای شرکت‌های زیرمجموعه خود، ساختاری تودرتو و کلونی‌وار به‌وجود آورده است.

به همین دلیل شرکتی مانند شرکت مسکن‌سازان بهشت پویا در ابتدای امر به نظر نمی‌رسد ارتباطی با بانک آینده داشته باشد اما وقتی سرنخ‌ها را دنبال کرده و به ساختار چند لایه شرکت‌های این بانک پی می‌بریم، معمای ماهیت این شرکت و سایر شرکت‌ها حل می‌شود.

به عنوان مثال شرکت ارزش‌آفرینان آینده عضو هیات مدیره در شرکت توسعه بین‌الملل ایران مال، بازرگانی بهار اقتصاد کامیاران، شرکت ساعی محاسب امین و شرکت نیروگاهی فولاد دنا بوده است. یا مسکن‌سازان بهشت پویا در 6 شرکت دیگر عضویت هیات مدیره داشته است. شرکت نیروگاهی فولاد دنا هم سابقه عضویت در هیات مدیره 7 شرکت بانک آینده را داراست.
شرکت‌های نیروگاهی فولاد دنا و فولاد ریل دنا به ترتیب با 7 و 9 مورد عضویت در هیات مدیره سایر شرکت‌های بانک آینده رکورددار در این بخش هستند. 

* ساختار ارتباط بانک با شرکت‌های زیرمجموعه

 
* ادغام 28 شرکت بانک آینده در مهر و آبان 98
به عبارت دیگر یک ساختار کلونی‌وار در ترکیب سهامداری و هیات مدیره شرکت‌های بانک آینده به چشم می‌خورد و شرکت‌های به صورت ضرب‌دری سهامدار و عضو هیات مدیره یکدیگر هستند. در نهایت هم بیش از نیمی از شرکت‌ها در درون یک شرکت به نام مسکن‌سازان بهشت پویا ادغام شده‌اند.

از مجموع 43 شرکت بررسی شده، 25 شرکت در مهر و آبان 98 در دیگر شرکت‌های این بانک ادغام شده‌اند. بیشترین ادغام‌ها در شرکت مسکن‌سازان بهشت پویا رخ داده است‌‌ به‌طوری که 11 شرکت به‌طور مستقیم و 9 شرکت دیگر به صورت غیرمستقیم در این شرکت ادغام شده است. 


* 25 شرکت در سلطه شرکت مسکن‌سازان بهشت پویا
علاوه بر اینکه در مهر ماه سال گذشته 19 شرکت به طور مستقیم و غیرمستقیم در شرکت مسکن‌سازان بهشت پویا ادغام شد. این شرکت عضو و رئیس هیات مدیره در 6 شرکت تجارت کالای دنا کیش، توسعه ساختمانی سامان، نیروگاهی فولاد دنا، مهندسی اقتصاد گستر دنا، دقایق گستر پویا و ره‌پویان کسب و کار شرق است. بدین ترتیب از 45 شرکت بانک آینده در سال 97، بالغ بر 25 شرکت تحت سلطه شرکت مسکن‌سازان بهشت پویا قرار گرفته است. 19 شرکت در مسکن‌سازان بهشت پویا ادغام شد و 6 شرکت هم در تحت نفوذ این شرکت قرار دارد.

ضمن اینکه شرکت اشراق ایمن مهرگان که در 6 مهر 98 پنج شرکت در آن ادغام شده، یکی از اعضای هیات مدیره شرکت مسکن‌سازان بهشت پویا است. 

علاوه بر اینها 3 شرکتی که نامی از آنها در فهرست شرکت‌های دریافت‌کننده تسهیلات کلان از بانک آینده نیست، در 9 آبان 98 در شرکت آرتا تجارت خزر ادغام و منحل می‌شوند. در تاریخ 6 مهر 98 هم یک شرکت در شرکت پارس سرمایه تابا ادغام شد و منحل شده است. با این کار تعداد شرکت‌های بانک آینده به 17 شرکت کاهش یافته است اما تسهیلات دریافتی این شرکت‌ها از بانک آینده پس از ادغام، به قوت خود باقی است. 25 شرکت حاضر در لیست گیرندگان تسهیلات کلان و 3 شرکت خارج از این لیست در سه شرکت بانک آینده ادغام شده‌اند.

با این اقدام بانک آینده، 25 شرکتی که نام آنها به عنوان شرکت‌های گیرنده تسیهلات کلان درج شده است از فهرست شرکت‌های در حال فعالیت حذف شده و امروز اثری از آنها دیده نمی‌شود. همین مساله فرایند شناساسی ذینفع واحد را پیچیده‌ و سخت کرده است. به نظر می‌رسد ادغام عمده شرکت‌ها در درون دو شرکت با همین هدف انجام شده باشد.

 
* تزریق 45 هزار میلیارد تومان به پروژه ایران مال
براساس اطلاعات به دست آمده بانک آینده فقط به نام پروژه تجاری و لوکس ایران مال حدود 45 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و سرمایه‌گذاری کرده است. این پروژه متعلق به شرکت توسعه بین‌الملل ایران مال است و مالکیت آن نه برای سپرده‌گذاران بلکه برای سهامداران بانک خواهد بود در حالی که این منابع، پول سپرده‌گذار است و کل درآمد آن باید به عنوان درآمد مشاع در نظر گرفته شده و به سپرده‌گذاران داده شود.

* استقراض‌های بانک آینده از بانک مرکزی
بانک آینده به‌خاطر رویکرد بسیار غلط و غیرحرفه‌ای در اعطای تسهیلات بارها به بانک مرکزی مقروض شد و اضافه ‌برداشت‌های بسیار زیادی از بانک مرکزی کرد. فقط در یک دوره حجم اضافه برداشت بانک آینده از بانک مرکزی به 13 هزار میلیارد تومان رسید. این رقم با احتساب ضریب فزاینده پولی به معنای انتشار 91 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور است. هر چند که بعد از چند سال بانک آینده در نیمه دوم سال 98 بدهی خود به بانک مرکزی را تسویه کرد اما در سال‌هایی که این اضافه برداشت تسویه نشده بود، آثار تورمی آن برای مردم و اقتصاد ایران بر جای بود. به عبارت دیگر بانک آینده برای ثروتمند کردن شرکت‌ها و برخی سهامداران خود، به مردم تورم تحمیل کرده بود.

* جذب سپرده با نرخ‌های سود بسیار بالا

بذر این تخلفات در زمانی کاشته شد که در سال‌ 92 به بعد دست بانک‌ها در اعمال نرخ‌های سود بسیار بالا باز شد. بانک آینده با نرخ‌های 27 و 28 درصد اقدام به جذب سپرده می‌کرد و با این روش سپرده موجود در بانک‌های دیگر را به سمت خود می‌کشید.
بانک آینده در سال‌های 92 تا 97 همواره در بازار پول سردمدار نرخ‌شکنی بوده و عامل اصلی افزایش نرخ سود ‌(بیش از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار) این بانک بوده است. همین اقدامات موجب بارها موجب شد سایر بانک‌ها برای جلوگیری از خروج سپرده‌ها دنباله‌رو بانک آینده در افزایش نرخ سود شوند. 

* برکناری هیات مدیره بانک آینده با حکم هیات انتظامی بانک‌ها
یکی از مهم‌ترین وظیفه نظارتی بانک مرکزی نظارت بر روند تجهیز منابع و اعطای تسهیلات توسط بانک‌هاست و این اقدامات بانک آینده در شرایطی انجام شده است که این بانک تحت نظارت بانک مرکزی و دارای مجوز از این نهاد بوده است.

در اقدامی دیرهنگام، با پیگیری پرونده تخلفات بانک آینده توسط بانک مرکزی، بالاخره در اواخر سال 98 هیات انتظامی بانک‌ها رای به برکناری هیات مدیره و مدیرعامل بانک آینده داد. پس از این اقدام نظارت بر عملکرد بانک آینده افزایش یافته و به اعتقاد برخی کارشناسان یکی از دلایل کاهش التهابات در شبکه بانکی و بازگشت انضباط نسبی به این بخش کنترل و مدیریت برخی بانک‌های متخلف ازجمله بانک آینده بوده است. 

 وضعیتی که درباره بانک آینده در این گزارش ترسیم شده است، صرفا محدود به این بانک نمی‌شود و در برخی بانک‌های تجاری خصوصی هم این شرایط وجود دارد و در گزارش‌های بعدی به آنها پرداخته خواهد شد.

* ارقام به میلیون تومان
نام وضعیت سهامداری تسهیلات دریافتی سابقه عضویت در سایر شرکت‌های بانک آینده وضعیت تاریخ ادغام
توسعه بین‌الملل ایران مال متعلق به بانک و شرکت‌های بانک آینده 17،651،832 ندارد در حال فعالیت _
آینده‌سازان فرمانیه متعلق به بانک آینده 551،260 1 ادغام و منحل شده 98/07/07
ارزش‌آفرینان آینده متعلق به بانک آینده 600،000 4 در حال فعالیت _
بازرگانی بهار اقتصاد کامیاران متعلق به بانک و شرکت‌های بانک آینده 1،781،116 1 در حال فعالیت _
مسکن‌سازان بهشت پویا متعلق به بانک و شرکت‌های بانک آینده 2،864،909 6 در حال فعالیت _
تجارت کالای دنا کیش متعلق به شرکت‌های بانک آینده 993،625 2 در حال فعالیت _
تجارت الکترونیک ارتباط فردا متعلق به بانک و شرکت‌های بانک آینده 12،925 1 در حال فعالیت _
مهندسین تلاشگران توسعه و تجهیز پایتخت متعلق به شرکت‌های بانک آینده 384،510 6 ادغام و منحل شده 98/07/29
حامیان صنعت بهداد متعلق به شرکت‌های بانک آینده 513،709 2 ادغام و منحل شده 98/07/08
ساعی محاسب امین متعلق به شرکت‌های بانک آینده 826،070 1 ادغام و منحل شده 98/07/07
نیروگاهی فولاد دنا متعلق به شرکت‌های بانک آینده 300،595 7 ادغام و منحل شده 98/07/29
افرا الکترونیک کسرا متعلق به شرکت‌های بانک آینده 719،757 4 ادغام و منحل شده 98/07/29
مهندسی عمرانی اقتصاد گستر دنا متعلق به شرکت‌های بانک آینده 682،035 1 در حال فعالیت _
پیشتازان صنعت سارال متعلق به شرکت‌های بانک آینده 1،625،824 2 ادغام و منحل شده 98/07/08
زانوس سازه شمال متعلق به شرکت‌های بانک آینده 1،547،219 4 ادغام و منحل شده 98/07/08
پردازشگران سیراف متعلق به شرکت‌های بانک آینده 1،367،702 ندارد ادغام و منحل شده 98/07/29
اعتماد آفرینان آریا متعلق به شرکت‌های بانک آینده 2،340،196 ندارد ادغام و منحل شده 98/07/08
توسعه تجارت ترشیز متعلق به شرکت‌های بانک آینده 1،262،067 4 ادغام و منحل شده 98/07/29
آرتا تجارت خزر متعلق به شرکت‌های بانک آینده 2،183،197 6 در حال فعالیت _
آتیه اندیشان ویونا متعلق به شرکت‌های بانک آینده 1،496،371 4 ادغام و منحل شده 98/07/08
مبتکران نگین درخشان دماوند متعلق به شرکت‌های بانک آینده 1،566،750 7 ادغام و منحل شده 98/07/29
دقایق گستر پویا متعلق به شرکت‌های بانک آینده 353،276 2 در حال فعالیت _
ره‌پویان کسب کار شرق متعلق به شرکت‌های بانک آینده 913،932 4 در حال فعالیت _
کارپردازان درخشان بیدخت متعلق به شرکت‌های بانک آینده 1،262،275 3 ادغام و منحل شده 98/07/08
آتی‌سازه تهویه آسیا متعلق به شرکت‌های بانک آینده 714،976 2 ادغام و منحل شده 97/12/19
فولاد ریل دنا متعلق به شرکت‌های بانک آینده 762،875 9 ادغام و منحل شده 98/07/07
شرکت توسعه رویان شهرباد متعلق به شرکت‌های بانک آینده 648،700 1 ادغام و منحل شده 98/07/29
بی‌نظیر فولاد کرخه متعلق به شرکت‌های بانک آینده 1،474،343 1 ادغام و منحل شده 98/07/07
آکام گستر تیراژه متعلق به شرکت‌های بانک آینده 1،290،000 2 ادغام و منحل شده 98/07/29
آکام تجارت تیراژه متعلق به شرکت‌های بانک آینده 1،535،000 ندارد ادغام و منحل شده 98/07/29
توسعه انرژی پایدار مریان متعلق به شرکت‌های بانک آینده 236،394 6 ادغام و منحل شده 98/06/06
سفیر امواج آریا متعلق به شرکت‌های بانک آینده 2،060،157 1 در حال فعالیت _
مبین فولاد میلاد متعلق به شرکت‌های بانک آینده 1،319،039 ندارد در حال فعالیت _
ارتباط شگرف ایرانیان (با‌مسئولیت محدود) متعلق به شرکت‌های بانک آینده 1،780،000 1 ادغام و منحل شده 98/07/06
پارس سرمایه هم‌افزا دانا متعلق به شرکت‌های بانک آینده 1،433،000 ندارد ادغام و منحل شده 98/06/06
توسعه ساختمانی سامان متعلق به شرکت‌های بانک آینده 480،070 ندارد در حال فعالیت _
توسعه تجارت پیام ایرانیان متعلق به شرکت‌های بانک آینده 248،386 3 ادغام و منحل شده 98/7/06
پارس سرمایه تابا متعلق به شرکت‌های بانک آینده 1،653،791 4 در حال فعالیت  
توسعه عمران فردا گستر متعلق به بانک و شرکت‌های بانک آینده 2،085،000 1 در حال فعالیت _
موسسه اعتباری صالحین متعلق به بانک آینده 2،306،652 ندارد ادغام و منحل شده  
اشراق ایمن مهرگان متعلق به شرکت‌های بانک آینده 994،671 3 در حال فعالیت  
جمع شرکت‌های بانک آینده 63،301،206      
سایر شرکت‌ها سایر شرکت‌ها 14،948،781
 
* اعطای تسهیلات 100 و 200 میلیاردی برای شرکت‌های 2 میلیون تومانی 
در بخش تسهیلات و تعهدات کلان بانک آینده، نام چند شرکت به چشم می‌خورد که باوجود سرمایه بسیار پایین، تسهیلات 100 و 200 میلیارد تومانی دریافت کرده‌اند اما ارتباط سهامداری و مدیریتی با بانک آینده ندارند. مشخص نیست بانک آینده با چه شرایط و ضمانت‌هایی در سال 97 به این شرکت‌ها تسهیلات 100 و 200 میلیارد تومانی پرداخت کرده است.
شرکت بازرگانی تجارت گستر فصیح: این شرکت در تاریخ 6 خرداد 98 تاسیس شده و سرمایه‌ای در حد 2 میلیون تومان داشته است. دو ماه بعد از تاسیس و با سرمایه 2 میلیون تومانی 200 میلیارد تومان از بانک آینده تسهیلات دریافت کرده است.
موضوع فعالیت شرکت انجام کلیه فعالیت‌های تجاری و بازرگانی مجاز شامل خرید و فروش واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی و سرمایه گذاری در سایر شرکت‌ها و موسسات اعلام شده است.
شرکت آرمان سبز آذین: این شرکت با سرمایه 40 میلیون تومان، حدود 9 ماه پس از تاسیس تسهیلاتی در سطح 200 میلیارد تومان از بانک آینده اخذ کرده است.
موضوع فعالیت شرکت آرمان سبزآدین ارائه کلیه خدمات در زمینه خدمات شهری اعم از طراحی ایجاد و نگهداری فضای سبز و محوطه سازی و احداث آبنما رنگ آمیزی و زیبا سازی معابر ساخت و نصب مبلمان شهری و..... اعلام شده است.
شرکت بهر و نگار هورا: این شرکت با سرمایه یک میلیون و 330 هزار تومان 100 میلیارد تومان از بانک آینده وام گرفته است.
موضوع فعالیت شرکت بهر و نگار هورا صادرات و واردات و خرید وفروش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی، مکمل های غذایی ـ ویتامین ها ـ لوازم آرایشی و بهداشتی ـ شرکت و برگزاری در کلیه نمایشگاه‌ها و همایش‌های داخلی و بین المللی ـ اخذ وام وتسهیلات مالی واعتباری از کلیه بانکها ی داخلی وخارجی ـ شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی وخصوصی در داخل از کشور در صورت ضرورت قانونی انجام موضوعات پس از اخذ مجوزهای لازم اعلام شده است.
شرکت نشل کادوس: این شرکت هم با سرمایه یک میلیون و 100 هزار تومان تسهیلات 200 میلیارد تومانی از بانک آینده دریافت کرده است.
در شرایطی که سرمایه این شرکت فقط یک میلیون و 100 هزار تومان است، موضوع فعالیت این شرکت در اساسنامه پیمانکاری و اجرای پروژه های عمرانی و راهسازی ـ شرکت در مناقصه های عمرانی و شهرسازی ـ خرید فروش واردات و صادرات ماشین آلات و تجهیزات راهسازی و کلیه کالاهای مجاز ـ انعقاد قرارداد در زمینه فعالیتهای موضوع شرکت با موسسات داخلی و یا خارجی ـ نگهداری و اجاره ماشین آلات سنگین و تعمیر قطعات یدکی و.... درج شده است.
* ارقام سرمایه و تسهیلات به تومان
نام شرکت وضعیت سهامداری تاریخ تاسیس سرمایه شرکت در زمان اخذ وام میزان تسهیلات دریافتی از بانک آینده تاریخ تسهیلات دریافتی
بازرگانی تجارت گستر فصیح خصوصی 97/03/06 2 میلیون  200 میلیارد  97/05/04
آرمان سبزآذین خصوصی 96/10/19 40‌میلیون 200 میلیارد 97/07/04
بهر و نگار هورا خصوصی 94/09/08 یک‌میلیون و 330 هزار 100 میلیارد 97/12/22
نشل کادوس خصوصی 92/04/22 یک میلیون و 100 هزار 200 میلیارد 97/04/27
 
* ترکیب هیات مدیره و میزان تسهیلات دریافتی شرکت‌های وابسته به بانک آینده

1- شرکت توسعه بین‌الملل ایران مال
اعضای هیات مدیره شرکت: ارزش‌آفرینان سیراف- سنجش امید آینده- ارزش‌آفرینان آینده- تجارت الکترونکی ارتباط فردا- بانک آینده. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت توسعه بین‌الملل ایران مال در سال 97 به میزان 17 هزار و 651 میلیارد و 832 میلیون تومان تسهیلات از بانک آینده دریافت کرده است. 
این تسهیلات فقط تسهیلاتی است که در سال 97 به شرکت توسعه بین‌الملل ایران مال پرداخت شده است. براساس صورت‌های مالی 95 بانک آینده، شرکت مذکور که متعلق به بانک آینده است در سال 95 هم 14 هزار و 217 میلیارد تومان از بانک آینده تسهیلات دریافت کرده است. این تسهیلات صرف ساخت مجموعه تجاری ایران مال شده است. 

2- شرکت آینده‌سازان فرمانیه
اعضای هیات مدیره شرکت:‌ توسعه انرژی پایدار مریان- مهندسین تلاشگران توسعه و تجهیز پایتخت- سرمایه‌گذاری اقتصاد گستر دنا. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت آینده‌سازان فرمانیه در سال 97 از بانک آینده 551 میلیارد و 260 میلیون تومان تسهیلات گرفته است. مانده تسهیلات دریافتی این بانک از بانک آینده در سال 96 معادل 3431 میلیارد تومان بوده است.
این شرکت در 7 مهر 98 در شرکت توسعه رویا شهرباد ادغام و منحل شده است.

3- شرکت ارزش آفرینان آینده
اعضای هیات مدیره: بانک آینده- سنجش امید آینده- تجارت الکترونیک ارتباط فردا. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت ارزش آفرینان آینده در سال 97 از بانک آینده 600 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است.

4- تجارت الکترونیک ارتباط فردا
اعضای هیات مدیره: بانک آینده- مهندسی عمرانی اقتصاد گستر دنا- پارس سرمایه تابا.
این شرکت 12 میلیارد و 259 میلیون تومان از بانک آینده در سال 97 تسهیلات دریافت کرده است.

5- آکام تجارت تیراژه
اعضای هیات مدیره: افرا الکترونیک کسرا- توسعه تجارت ترشیز- آرتا تجارت خزر- (این شرکت در شرکت مسکن‌سازان بهشت پویا ادغام شده است)
پیش از ادغام خود شرکت، در تاریخ 19 مرداد 98 شرکت‌های زانوس سازه شمال - پیشتازان صنعت سارال- کارپردازان درخشان بیدخت در شرکت آکام تجارت تیراژه ادغام شده‌اند. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت آکام تجارت تیراژه در سال 97 از بانک آینده 1535 میلیارد تومان تسهیلات گرفته است.

6- تجارت کالای دنا کیش
اعضای هیات مدیره: مسکن‌سازان بهشت پویا- پیشتازان صنعت سارال (ادغام شده در آکام تجارت تیراژه)- کارگزاری بانک آینده.
این شرکت 960 میلیارد تومان در سال 97 از بانک آینده تسهیلات دریافت کرده است.

7- توسعه رویان شهر باد
اعضای هیات مدیره: افرا الکترونیک کسرا- زانوس سازه شمال-  آتی تهویه آسیا. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت توسعه رویان باد در سال 96 و 97 در مجموع 648 میلیارد و 700 میلیون تومان از بانک آینده تسهیلات دریافت کرده است.
در تاریخ 7 مهر 98  شرکت‌های بی‌نظیر فولاد کرخه- آینده‌سازان فرمانیه- آتی تهویه آسیا در این شرکت ادغام شده‌اند.

8- آکام گستر تیراژه
اعضای هیات مدیره: شرکت توسعه انرژی پایدار مریان- مهندسین تلاشگران توسعه و تجهیز پایتخت- نیروگاهی فولاد دنا. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت آکام گستر تیراژه در سال 97 از بانک آینده 1290 میلیارد تومان وام دریافت کرده است.
در تاریخ 8 مهر 98 شرکت‌های حامیان صنعت بهداد، آتیه اندیشان ویونا و اعتماد آفرینان آریا در شرکت آکام گستر تیراژه ادغام شده‌اند.

9- مهندسین تلاشگران توسعه و تجهیز پایتخت
اعضای هیات مدیره: تأمین آتیه کارکنان بانک آینده، شرکت ره پویان کسب و کار شرق و شرکت تجارت کالای دنا کیش. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت مهندسین تلاشگران توسعه و تجهیز پایتخت در سال 97 بالغ بر 384 میلیارد و 510 میلیون تومان از بانک آینده دریافت کرده است.
در تاریخ 7 مهر 98 دو شرکت ساعی محاسب امین و فولاد ریل دنا در این شرکت ادغام شده‌اند. شرکت مهندسین تلاشگران توسعه و تجهیز پایتخت در 29 مهر 98 در شرکت مسکن‌سازان بهشت آینده ادغام شده است.

10- توسعه تجارت ترشیز
اعضای هیات مدیره: مبتکران نگین درخشان دماوند، با مسئولیت محدود توسعه تجارت نگین بینالود، کشت و صنعت سبز آفرین پاکدشت. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت توسعه تجارت ترشیر در سال 97 تسهیلاتی بالغ بر 1262 میلیارد و 67 میلیون تومان اخذ کرده است. این شرکت در تاریخ 6 مهر 98 شرکت ارزش آفرینان سامان در این شرکت ادغام و منحل شد.

11- مسکن‌سازان بهشت پویا
اعضای هیات مدیره قبل از ادغام شرکت‌ها در این شرکت: ارتباط شگرف ایرانیان بامسئولیت محدود، بی‌نظیر فولاد کرخه، توسعه انرژی پایدار مریان با مسئولیت محدود.

در تاریخ 29 مهر 98 شرکت‌های 1-توسعه رویان شهرباد، 2-آکام تجارت تیراژه 3- آکام گستر تیراژه، 4- مهندسین تلاشگران توسعه و تجهیز پایتخت، 5- توسعه تجارت ترشیز، 6-کشت و صنعت سبز آفرین پاکدشت، 7- ایمن صنعت مهرداد، 8- پردازش‌گران سیراف، 9- سرمایه‌گذاری اقتصاد گستر دنا، 10-مبتکران نگین درخشان دماوند و 11- آکام توسعه تیراژه، در شرکت مسکن سازان بهشت پویا ادغام و همه شرکت‌های ادغامی منحل شدند. همه اموال و دارایی‌ها و مطالبات، دیون و تعهدات این شرکت‌ها به شرکت مسکن‌سازان بهشت پویا منتقل شد.

درواقع علاوه بر این 11 شرکت، 9 شرکت دیگر در شرکت مسکن‌سازان بهشت پویا ادغام شده است. به عبارت دیگر در مجموع مهر ماه سال گذشته، 20 شرکت وابسته به بانک آینده به یک شرکت تبدیل شده است.

اعضای هیات مدیره بعد از ادغام: اشراق ایمن مهرگان، آرتا تجارت خزر،  پارس سرمایه تابا. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.

شرکت مسکن‌سازان بهشت پویا در سال 97 به طور مستقیم 2864 میلیارد و 909 میلیون تومان از بانک آینده تسهیلات دریافت کرده است. 

12- شرکت اشراق ایمن مهرگان
اعضای هیات مدیره در سال 97: رئیس هیات مدیره ره پویان کسب و کار شرق، نایت رئیس هیات مدیره کارپردازان درخشان بیدخت. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.

اما در اول بهمن 97 شرکت‌های کارپردازان درخشان بیدخت،‌ ره پویان کسب و کار شرق و  توسعه تجارت ترشیز از سهامداری این شرکت خارج شده‌اند. به همین دلیل ترکیب هیات مدیره در همان تاریخ به این شکل تغییر کرد: فولاد تیام بیستون رئیس هیات مدیره و آرتا تجارت خزر به عنوان نایب رئیس هیات مدیره شرکت اشراق ایمن مهرگان تعیین شدند.
در نهایت در تاریخ 2 آذر 98 ترکیب هیات مدیره تغییر می‌کند. رئیس هیات مدیره: شرکت پارس سرمایه تابا، مدیریت سرمایه ارزش آفرین دانا عضو هیات مدیره و مدیرعامل.

در تاریخ 6 مهر 98 شرکت‌های ارتباط شگرف ایرانیان (بامسئولیت محدود)، توسعه انرژی پایدار مریان (بامسئولیت محدود)، شرکت فراز ماهر آسیا (بامسئولیت محدود)، شرکت مبین فولاد میلاد (بامسئولیت محدود) و توسعه تجارت پیام ایرانیان (بامسئولیت محدود) در شرکت اشراق ایمن مهرگان (بامسئولیت محدود) ادغام شدند. با این کار 6 شرکت زیرمجموعه بانک آینده به یک شرکت تبدیل شد.

شرکت اشراق ایمن مهرگان، شرکت زیرمجموعه بانک آینده، در سال در سال 97 به میزان 994 میلیارد و 671 میلیون تومان تسهیلات از بانک آینده دریافت کرده است. 

13- آرتا تجارت خزر
اعضای هیات مدیره: شرکت کارپردازان درخشان بیدخت، شرکت فولاد ریل دنا و ره پویان کسب و کار شرق. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.

شرکت‌های افرا الکترونیک کسرا، گروه اقتصاد دانایان کوشا و گروه ثروت آفرینان کاردان در 9 آبان 98 در این شرکت ادغام شده‌اند. با این اقدام، 4 شرکت وابسته به بانک آینده به یک شرکت تبدیل شد.

شرکت آرتا تجارت خزر، به عنوان شرکت زیرمجموعه بانک آینده، در سال 97 بالغ بر 2 هزار و 183 میلیارد تومان از بانک آینده تسهیلات دریافت کرده است.

14- بازرگانی بهار اقتصاد کامیاران
اعضای هیات مدیره: شرکت بانک آینده، شرکت ارزش آفرینان آینده، شرکت سنجش امید آینده. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.

شرکت بازرگانی بهار اقتصاد کامیاران، به عنوان شرکت زیرمجموعه بانک آینده، در سال 97 به میزان 1781 میلیارد و 116 میلیون تومان وام دریافت کرده است.

15- اعتماد آفرینان آریا
اعضای هیات مدیره: شرکت مبتکران نگین درخشان دماوند، شرکت مهندسین تلاشگران توسعه و تجهیز پایتخت، شرکت بامسئولیت محدود توسعه انرژی پایدار مریان. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت اعتماد آفرینان آریا در سال 97 بالغ بر 2340 میلیارد و 196 میلیون تومان وام دریافت کرده است.
این شرکت در 8 مهر 98 در شرکت آکام گستر تیراژه (متعلق به بانک آینده) ادغام و منحل شد.

16- پیشتازان صنعت سارال 
اعضای هیات مدیره: شرکت آتیه اندیشان ویونا، شرکت آرتا تجارت خزر، شرکت توسعه تجارت پیام ایرانیان. همه اعضای هیات مدیره متعلق به بانک آینده هستند. شرکت پیشتازان صنعت سارال، متعلق به بانک آینده، در سال 97 تسهیلاتی به مبلغ 1625 میلیارد و 824 میلیون تومان دریافت کرده است.
این شرکت در 8 مهر 98 در شرکت آکام گستر تیراژه (متعلق به بانک آینده) ادغام شده و منحل شده است.

17- پارس سرمایه هم‌افزا دانا
اعضای هیات مدیره: شرکت دقایق گستر پویا، شرکت حامیان صنعت بهداد، شرکت توسعه رویان شهر باد. این شرکت‌ها متعلق به بانک آینده هستند. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
این شرکت در سال 97 از بانک آینده 1433 میلیارد تومان تسهیلات گرفته و در 6 مهر 98 در شرکت پارس سرمایه تابا ادغام شده است.

18- ارتباط شگرف ایرانیان (با‌مسئولیت محدود)
اعضای هیات مدیره: شرکت آرتا تجارت خزر و  شرکت آتیه اندیشان ویونا. این دو شرکت متعلق به بانک آینده است. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.

شرکت ارتباط شگرف ایرانیان، متعلق به شرکت‌های بانک آینده، در سال 97 از بانک آینده 1780 میلیارد تومان تسهیلات اخذ کرده است. 
این شرکت 6 مهر 98 در شرکت اشراق ایمن مهرگان ادغام شده است.

19- توسعه ساختمانی سامان
اعضای هیات مدیره: شرکت مسکن سازان بهشت پویا، شرکت مدیریت سرمایه آسای دانا، شرکت بازآفرین ابهر نیکو. همه اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت توسعه ساختمانی سامان، وابسته بانک آینده، در سال 97 تسهیلاتی به میزان 480 میلیارد و 60 میلیون تومان از بانک آینده دریافت کرده است.

20- شرکت توسعه تجارت پیام ایرانیان
اعضای هیات مدیره: شرکت بامسئولیت محدود توسعه تجارت نگین بینالود و شرکت مبتکران نگین درخشان دماوند. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
این شرکت در سال 97 وامی به میزان 248 میلیارد و 386 میلیارد تومان از بانک آینده دریافت کرده است.
شرکت توسعه تجارت پیام ایرانیان 6 مهر 98 در شرکت اشراق ایمن مهرگان، شرکت متعلق به بانک آینده ادغام و منحل شده است.

21- شرکت حامیان صنعت بهداد
اعضای هیات مدیره: شرکت توسعه انرژی پایدار مریان، شرکت مبتکران نگین درخشان دماوند، شرکت مهندسین تلاشگران توسعه و تجهیز پایتخت. همه این شرکت‌ها متعلق به بانک آینده است.
شرکت حامیان صنعت بهداد در سال 97 از بانک آینده تسهیلاتی به مبلغ 513 میلیارد و 709 میلیارد تومان دریافت کرده است. این شرکت در 8 مهر در شرکت آکام گستر تیراژه ادغام و منحل شده است.

22-  شرکت ساعی محاسب امین
اعضای هیات مدیره: شرکت کارگزاری بانک آینده، شرکت بازرگانی بهار اقتصاد کامیاران و شرکت ارزش آفرینان آینده. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت ساعی محاسب امین 826 میلیارد و 70 میلیون تومان در سال 97 از بانک آینده وام دریافت کرده است. این شرکت در 7 مهر 98 در شرکت مهندسین تلاشگران توسعه تجهیز پایتخت ادغام و منحل شده است.

23- شرکت نیروگاهی فولاد دنا
اعضای هیات مدیره در سال 97: شرکت سرمایه گذاری اقتصاد گستر دنا، شرکت تجارت کالای دنا کیش، شرکت فولاد ریل دنا. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.

اعضای هیات مدیره در حال حاضر: شرکت مسکن سازان بهشت پویا، شرکت باز آفرین ابهر نیکو، شرکت مدیریت سرمایه ارزش آفرین دانا. این شرکت‌ها متعلق به بانک آینده است.
شرکت نیروگاهی فولاد دنا در سال 97 تسهیلاتی به مبلغ 300 میلیارد و 595 میلیارد تومان از بانک آینده دریافت کرده است. 

24- شرکت افرا الکترونیک کسرا
اعضای هیات مدیره: شرکت پارس سرمایه تابا، شرکت فولاد ریل دنا، شرکت مهندسین تلاشگران توسعه و تجهیز پایتخت.  اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت افرا الکترونیک کسرا در سال 97 تسهیلاتی به ارزش 719 میلیارد و 757 میلیون تومان از بانک آینده دریافت کرده است.
این شرکت در 9 مهر 98 در شرکت شرکت آرتا تجارت خزر ادغام و منحل شد.

25- مهندسی اقتصاد گستر دنا
اعضای هیات مدیره در سال 97: شرکت آتیه اندیشان ویونا، شرکت فرازماهرآسیا، شرکت فولاد ریل دنا.  اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
اعضای هیات مدیره در حال حاضر: شرکت مسکن سازان بهشت پویا، شرکت آرتا تجارت خزر، شرکت اشراق ایمن مهرگان. این سه شرکت عضو هیات مدیره که هم‌اکنون همچنان عضو هستند، متعلق به بانک آینده است.
این شرکت در سال 97 تسهیلاتی بالغ بر 682 میلیارد و 35 میلیون تومان از بانک آینده دریافت کرده است.

26- شرکت زانوس سازه شمال
اعضای هیات مدیره: شرکت توسعه تجارت ترشیز، شرکت نیروگاهی فولاد دنا، شرکت توسعه تجارت نگین بینالود. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت زانوس سازه شمال در سال 97 تسهیلاتی به ارزش 1547 میلیارد و 219 میلیون تومان از بانک آینده اخذ کرده است.
این شرکت در 8 مهر 98 در شرکت آکام تجارت تیراژه ادغام و منحل شد.

27- پردازشگران سیراف
اعضای هیات مدیره: شرکت بانک آینده، شرکت سنجش امید آینده، شرکت آینده‌سازان فرمانیه. این سه شرکت متعلق به بانک آینده است.
شرکت پردازشگران سیراف در سال 97 وامی بالغ بر 1367 میلیارد و 702 میلیون تومان از بانک آینده دریافت کرده است.
این شرکت در 29 مهر 98 در شرکت مسکن سازان بهشت پویا ادغام و منحل شده است.

28- آتیه اندیشان ویونا
اعضای هیات مدیره: شرکت فولاد تیام بیستون، شرکت توسعه تجارت پیام ایرانیان، شرکت نیروگاهی فولاد دنا. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت آتیه اندیشان ویونا در سال 97 تسهیلاتی بالغ بر 1469 میلیارد و 371 میلیون تومان تسهیلات از بانک آینده دریافت کرده است.
این شرکت در 8 مهر ماه در شرکت آکام گستر تیراژه ادغام و منحل شده است.

29- مبتکران نگین درخشان دماوند
اعضای هیات مدیره: شرکت توسعه تجارت پیام ایرانیان، شرکت مهندسین تلاشگران توسعه و تجهیز پایتخت، شرکت فولاد تیام بیستون. همه اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت مبتکران نگین درخشان دماوند در سال 97 تسهیلاتی بالغ بر 1566 میلیارد و 750 میلیون تومان از بانک آینده تسهیلات  دریافت کرده است.
این شرکت 29 مهر 98 در شرکت مسکن‌سازان بهشت پویا ادغام و منحل شده است.

30- شرکت دقایق گستر پویا
اعضای هیات مدیره در زمان دریافت تسهیلات: شرکت فراز ماهر آسیا، شرکت فولاد ریل دنا، شرکت مبتکران نگین درخشان دماوند. همه اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.

اعضای هیات مدیره در حال حاضر: شرکت مسکن سازان بهشت پویا، شرکت توسعه کسب و کار باتیس، شرکت مدیریت سرمایه آسای دانا. (همه اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند)
شرکت دقایق گستر پویا در سال 97 به میزان 353 میلیارد و 276 میلیون تومان تسهیلات از بانک آینده دریافت کرده است.
 
31- شرکت ره‌پویان کسب کار شرق
اعضای هیات مدیره در زمان دریافت تسهیلات: شرکت فولاد ریل دنا، شرکت سفیر امواج آریا، شرکت ساعی محاسب امین. همه اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
اعضای هیات مدیره در حال حاضر: شرکت مسکن سازان بهشت پویا، شرکت اشراق ایمن مهرگان، شرکت توسعه کسب و کار باتیس. همه اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند
شرکت ره‌پویان کسب و کار شرق در سال 97 بالغ بر 913 میلیارد و 932 میلیون تومان تسهیلات از بانک آینده اخذ کرده است. 

32-کارپردازان درخشان بیدخت
اعضای هیات مدیره: شرکت نیروگاهی فولاد دنا، شرکت توسعه تجارت ترشیز، شرکت افرا الکترونیک کسرا. همه اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت کارپردازان درخشان بیدخت در سال 97 در حجم 1262 میلیارد و 275 میلیون تومان از بانک آینده تسهیلات دریافت کرده است.
این شرکت در 8 مهر 98 در شرکت آکام تجارت تیراژه ادغام و منحل شده است.

33- آتی‌سازه تهویه آسیا
اعضای هیات مدیره: شرکت ره پویان کسب و کار شرق، شرکت مبتکران نگین درخشان دماوند، شرکت فولاد ریل دنا. همه اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت آتی‌سازه تهویه آسیا 714 میلیارد و 976 میلیون تومان تسهیلات در سال 97 از بانک آینده دریافت کرده است.

34- فولاد ریل دنا
اعضای هیات مدیره: شرکت سرمایه گذاری اقتصاد گستر دنا، شرکت نیروگاهی فولاد دنا، شرکت کارپردازان درخشان بیدخت. همه اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت فولاد ریل دنا سال 97 از بانک آینده 762 میلیارد و 875 میلیارد تومان تسهیلات گرفته است.
این شرکت در 7 مهر 98 در شرکت مهندسین تلاشگران توسعه تجهیز پایتخت ادغام و منحل شده است.

35- توسعه رویان شهرباد
اعضای هیات مدیره:  شرکت سهامی خاص افرا الکترونیک کسرا، شرکت سهامی خاص زانوس سازه شمال، آتی تهویه آسیا. همه اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت توسعه رویان شهرباد در سال 97 از بانک آینده 648 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده است.
این شرکت در 27 مهر 98 در شرکت مسکن سازان بهشت پویا ادغام و منحل شده است.

36- بی‌نظیر فولاد کرخه
اعضای هیات مدیره: شرکت سرمایه گذاری اقتصاد گستر دنا، شرکت نیروگاهی فولاد دنا، شرکت کشت و صنعت سبز آفرین پاکدشت. همه اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت بی‌نظیر فولاد کرخه در سال 97 از بانک آینده 1474 میلیارد و 343 میلیون تومان تسهیلات گرفته است.

37- مهندسی عمرانی اقتصاد گستر دنا
اعضای هیات مدیره: شرکت آتیه اندیشان ویونا،  شرکت فرازماهرآسیا، شرکت فولاد ریل دنا. همه این شرکت‌ها متعلق به بانک آینده هستند. همه اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت مهندسی عمرانی اقتصاد گستر دنا در سال 97 از بانک آینده 682 میلیارد و 35 میلیون تومان وام دریافت کرده است. 

38- انرژی پایدار مریان
اعضای هیات مدیره: شرکت مبتکران نگین درخشان دماوند، شرکت زانوس سازه شمال. همه اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت انرژی پایدار مریان در سال 97 تسهیلاتی بالغ بر 236 میلیارد و 394 میلیون تومان تسهیلات از بانک آینده دریافت کرده است.
این شرکت در 6 مهر 98 در شرکت اشراق ایمن مهرگان ادغام و منحل شده است.

39- سفیر امواج آریا
اعضای هیات مدیره در زمان دریافت تسهیلات: شرکت مهندسین تلاشگران توسعه و تجهیز پایتخت، توسعه عمران فردا گستر، آکام گستر تیراژه. همه اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
اعضای هیات مدیره در حال حاضر: شرکت بانک آینده، شرکت توسعه عمران فردا گستر، شرکت آکام گستر تیراژه. همه اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت سفیر امواج آریا در سال 97 تسهیلاتی بالغ بر 2 هزار و 60 میلیارد و 157 میلیون تومان تسهیلات از بانک آینده دریافت کرده است.

40- مبین فولاد میلاد
اعضای هیات مدیره: شرکت نیروگاهی فولاد دنا، شرکت فولاد ریل دنا، شرکت توسعه انرژی پایدار مریان. اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
این شرکت در سال 97 تسهیلاتی به میزان 1319 میلیارد و 39 میلیون تومان از بانک آینده دریافت کرده است.
شرکت مبین فولاد میلاد در 6 مهر 98 در شرکت اشراق ایمن مهرگان ادغام و منحل شد.

41- پارس سرمایه تابا
اعضای هیات مدیره: شرکت حامیان صنعت بهداد، شرکت دقایق گستر پویا، شرکت آتی تهویه آسیا. اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
اعضای هیات مدیره در حال حاضر: شرکت تعاونی امید شهروندان آینده‌ساز، شرکت مدیریت سرمایه آسای دانا، شرکت باز آفرین ابهر نیکو. اعضای هیات مدیره، شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
در تاریخ 6 مهر 98 شرکت پارس سرمایه هم افزا دانا در این شرکت ادغام شده است. 
شرکت پارس سرمایه تابا در سال 97 تسهیلاتی بالغ بر 1653 میلیارد و 791 میلیون تومان از بانک آینده دریافت کرده است.

42- توسعه عمران فردا گستر
اعضای هیات مدیره در زمان دریافت تسهیلات: زانوس سازه شمال، شرکت حامی کیان سازه، شرکت توسعه تجارت ترشیز. اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعلق به بانک آینده هستند.
شرکت توسعه عمران فردا گستر در سال 97 از بانک آینده 2085 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است.

43- موسسه اعتباری صالحین
این موسسه در سال 91 در بانک آینده ادغام و منحل شد اما هنوز در صورت‌های مالی این بانک، در بخش تسهیلات و تعهدات کلان 2306 میلیارد و 652 میلیون تومان تسهیلات به نام موسسه اعتباری صالحین درج شده است. علت اعطای این تسهیلات در شرایطی که این موسسه اعتباری 6 سال قبل از این تاریخ منحل و ادغام شده، مشخص نیست.
منبع: خبرگزاری فارس
 


کد مطلب: 76621

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/76621/هزارتوی-۶۳-هزار-میلیاردی-بانک-آینده

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com