۰
کسانی که در سال ۹۷ مالیات سکه خریداری کرده از بانک مرکزی را پرداخت نکرده‌اند تا پایان شهریورماه فرصت دارند تا مالیات متعلقه را پرداخت کنند که با این حساب، مودیان مذکور تنها ۹ روز برای این کار فرصت دارند.
به گزارش ایسنا، کسانی که بالای ۲۰ سکه در سال ۹۷ از بانک مرکزی خریداری کرده بودند، مشمول پرداخت مالیات شدند که طبق دستورالعمل آن، خریداران سکه در سال ۱۳۹۷ تا ۲۰ سکه از پرداخت مالیات معاف بوده و نسبت به مازاد ۲۰ تا ۶۰ سکه به ازای هر سکه معادل ۱۵۰ هزار تومان و مازاد ۶۰ تا ۱۰۰ سکه به ازای هر سکه باید ۲۰۰ هزار تومان مالیات بپردازند. همچنین، نسبت به مازاد ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه، به ازای هر سکه مکلف به پرداخت ۲۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع هستند.  

پس از اعلام چگونگی و مبلغ مالیات سکه در سال ۹۸، این ابهام ایجاد شد که افرادی مالیات سکه در سال ۹۷ را نپرداخته‌اند چه باید کنند که معاون سازمان مالیاتی به ایسنا توضیح داد: افرادی که در سال ۱۳۹۷ بیشتر از ۲۰۰ سکه خریده‌اند، امسال می‌توانند اظهارنامه پر کنند و کسانی که کمتر از ۲۰۰ سکه خریداری کرده‌اند طبق دستورالعمل سال ۱۳۹۷ می‌توانند مالیات خود را پرداخت کنند.

در نهایت، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که آن دسته از مودیان که مالیات سکه در سال ۹۷ را پرداخت نکرده‌اند، تا پایان شهریور ماه فرصت دارند که مالیات متعلقه را با مراجعه به سایت tax.gov.ir پرداخت کنند. بنابراین، خریداران سکه در سال ۹۷ تنها ۹ روز دیگر برای پرداخت مالیات متعلقه مهلت دارند.  
https://akhbarbank.com/vdcawin0.49niu15kk4.html
تازه ترین اخبار