۰
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۷

بورس مثبت شد؛ سکه رکورد شکست

امروز یکشنبه (۲۲ شهریور) شاخص کل بورس در آغاز معاملات با رشد ۳۱ هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحدی شد. همچنین براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۱۲ میلیون ۱۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۱ میلیون ۳۵۰ هزارتومان معامله شد.
بورس مثبت شد؛ سکه رکورد شکست
به گزارش اخباربانک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نماد‌های فولاد، فارس، فملی، كگل، واميد، وغدير و اخابر امروز بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشته اند.

احتمال بازگشت تعادل به معاملات بورس در هفته جاری
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: احتمالا برخی از سهام بعد از ریزشی که تجربه کردند می‌توانند حرکاتی را در دامنه مثبت به ثبت برسانند و در هفته جاری تعادل را به معاملات بازار بازگردانند.

روند معاملات بورس در سومین هفته شهریور ماه برخلاف پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مسیر نزولی قرار گرفت، شاخص بورس با بیش از چهار درصد افت و با ورود به کانال یک میلیون و ٥٠٠ هزار واحد به معاملات هفته گذشته پایان داد.

فعالان بازار پیش‌بینی معاملات بورس برای هفته گذشته را به دلیل جلسه حسن قالیباف، رییس سازمان بورس واوراق بهادار با سهامداران حقوقی برای حمایت از این بازار و صحبت‌های مطرح شده از سوی عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی مثبت ارزیابی کرده بودند در حالی که عمر حمایت حقوقی‌ها از بازار در هفته گذشته کوتاه بود و موقتا بازار را با حمایت‌های خود در مسیر کاهشی قرار دادند.

کوتاهی حقوقی‌ها برای حمایت از بورس منجر به اعتراض گسترده‌ای از سوی فعالان بازار و مسئولان حاضر در بورس شد و معتقد بودند برخی از حقوقی‌ها از روند صعودی بازار سواستفاده و با فروش سهام خود تصمیم به خروج از بازار گرفتند.

به دنبال چنین اتفاق و افت پرشتابی در شاخص بورس، اواسط هفته گذشته رییس سازمان بورس از پیگیری نهایی شدن انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار خبر داد که این موضوع توانست امید را به بازار بازگرداند و فعالان بازار را نسبت به معاملات آینده بازار خوش‌بین کند.

روز پنجشنبه شورای عالی بورس جلسه‌ای فوری برای تصمیم‌گیری در این مورد و بررسی وضعیت بازار برگزار کرد که نتیجه آن برای معاملات بازار موثر بود و توانست خبرهای مثبتی را در جهت بازگشت دوباره رونق به این بازار با خود به همراه آورد.

حرکت بورس در دامنه مثبت
وی روند معاملات بورس در هفته جاری را پیش‌بینی کرد و گفت: احتمالا برخی از سهام بعد از ریزشی که تجربه کردند می‌توانند حرکاتی را در دامنه مثبت به ثبت برسانند.

امیرباقری با بیان اینکه در هفته جاری تعادل در بدنه بازار حاصل خواهد شد و حتی برخی از سهام بزرگ در دامنه مثبت معامله می‌شوند، گفت: نکته‌ای که باید به آن دقت کرد این است که اکنون با توجه به کلیه متغیرهای موجود نباید انتظار روند تند و پرشتابی را از شاخص بورس داشته باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به احتمال زیاد بازار برای مدتی روند متعادلی را در پیش می‌گیرد، بنابراین فعالان بازار باید از این به بعد انتظار خود را مطابق با واقعیات روز نسبت به کلیت بازار تنظیم کنند.

دوری سهامداران از تصمیمات هیجانی
وی افزود: فعالان بازار باید به این موضوع توجه کنند که بازار یک مکانیسم خودتنظیم‌گری دارد، ممکن است در کوتاه‌مدت نوسانات تندی را تجربه کند اما معاملات آن در میان مدت و بلندمدت به صورت اتوماتیک به تعادل می‌رسد.

امیرباقری با بیان اینکه فعالان بازار باید به این موضوع توجه داشته باشند که از بازار حمایت بشود یا نشود بازار در میان‌مدت و بلندمدت روند خود را خواهد داشت و کلیه نوسانات کوتاه‌مدت در میان مدت و بلندمدت به چشم نمی‌آید، گفت: سهامداران باید دید خود را به این بازار بلندمدت کنند و نگاه خود را از سهام به سمت یک دارایی ارزشمند که در بلندمدت می‌تواند بازدهی بیش از نرخ تورم را به افراد بدهد، ببرند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه سهامداران باید از تصمیمات هیجانی دوری کنند و درشرایط فعلی بازار ترجیحا از خدمات مشاره و صندوق سرمایه‌گذاری استفاده کنند، گفت: اکنون بازار با شرایط متعادلی همراه نیست و به طور حتم با نوساناتی همراه خواهد شد؛ بنابراین افرادی که اطلاعات چندانی از جزییات معاملات این بازار ندارند بهتر است از افراد حرفه ای در این بازار که فعالیت آنها دارای مجوز قانونی است کمک بگیرند.

سکه قله ۱۲ میلیونی را هم فتح کرد!
براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۱۲ میلیون ۱۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۱ میلیون ۳۵۰ هزارتومان معامله شد.

نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۱۵۴ هزار تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا ۱۹۴۱ دلار قیمت خورد.

بورس مثبت شد؛ قیمت سکه رکورد شکست
 
https://akhbarbank.com/vdcdo905.yt09f6a22y.html
تازه ترین اخبار