۰
یک کارگزاری با بررسی آخرین وضعیت بازارهای جهانی و ارز به بهبود وضعیت بورس در آخرین هفته شهریور و اقبال بازار به چند گروه خوش بین شد.
به گزارش اخباربانک، بازار سهام درحالی آخرین هفته شهریور و تابستان را بعد از نزول حدود 600 هزار واحدی شاخص و بازدهی منفی 30 تا 60 درصدی اکثر شرکت آغاز می کند که کارگزاری آبان درباره شرایط گذشته و پیش بنی روزهای حساس اعلام کرد: بازار در هفته گذشته به مرحله ترس وارد شد و در مقاطعی شاهد همه گیری صف های فروش و افت شدید حجم معاملات بود. تمهیدات در نظر گرفته شده در کنار حمایت رسانه ای و البته خیز مجدد نرخ ارز ، بهبود روند را در پایان هفته به دنبال داشت.

بازارهای جهانی نیز با ادامه نوسانات همراه بودند و طی آن فلزات ، روندی بهتر از نفت دارند و افت های مقطعی را جبران می کنند. نفت نیز همچنان روندی شکننده اما فرآورده ها، روندی با ثبات تر دارند. به نظر می رسد بازارها همچنان با توجه به افت نرخ دلار و سیاست های انبساطی ، افقی روشن داشته باشند.

در بازار ارز نیز مجددا قیمت ها افزایش یافت و دلار به سمت شکست سقف قبلی در حرکت است و در صورت عبور از این سطح می تواند ادامه رشد را پیگیری کند.

بازار سهام نیز با اقبال نسبی به معدنی ها فلزی ها و البته پتروشیمی ها همراه بود که عمده ترین دلیل این گرایش رشد نرخ ارز و روند مثبت قیمت های جهانی بود. به نظر می رسد این هفته هم گروه فلزات اساسی و معدنی های بزرگ در کنار اوره ای ها و متانولی ها آغازی مثبت داشته باشند.

در رابطه با پالایشی ها نیز وضعیت عمومی بازار و قیمت های بازگشایی ، می تواند تعیین کننده باشد و با توجه به تخفیف های ارائه شده به شش پالایشگاه بورسی و فرابورسی ، می توان انتظار بهبود روند سوددهی این نمادها را داشت.

در بانکی ها اما حمایت های صورت گرفته و اخبار مربوط به انتشار اوراق تبعی ، بهبود روند را در پی داشت و به نظر می رسد همچنان روند نوسانی با گرایش مثبت در این گروه حاکم باشد.

ولی فشار فروش خودرویی ها همچنان بالا بوده و رشدهای هیجانی در حال اصلاح هست. گزارش ایران خودرو که به همراه دیگر لیدر گروه یعنی سایپا متوقف است، همچنان حاکی از  ادامه روند زیان سازی سنگین است.

در دیگر گروه ها نیز شاهد بهبود تقاضا در کف قیمت ها بودیم و همچنان رشد های بدون پشتوانه برخی از نمادها در حال اصلاح است. به نظر می رسد برخی گروه ها که افت زیادی داشته اند، بخشی از ریزش هیجانی را اصلاح کنند.

اصلاح اخیر علاوه بر هشدار به سهامداران در رابطه با انتخاب گروه و شرکت مناسب، نشان داد ضریب نفوذ بازار سرمایه در جامعه و البته در میان تصمیم گیرندگان اقتصادی به شدت رشد کرده و حساسیت روند این رکن اساسی اقتصاد توجهات زیادی را جلب کرده است. بنابراین کمک به کاهش ابهامات، اجتناب از تصمیمات نسنجیده و البته تلاش برای آموزش افراد تازه وارد و تبدیل تازه واردان به بازیگران دایمی می تواند از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.
 
https://akhbarbank.com/vdciuqay.t1aqu2bcct.html
تازه ترین اخبار