پیش‌بینی رئیس اتحادیه طلا و جواهر از وضعیت این بازار در آینده

21 شهريور 1399 ساعت 13:12

بازار سرمایه که از نیمه دوم مرداد ماه دچار ریزش شده است رکوردهای قابل توجهی را در این مسیر به ثبت رسانده است؛ این بازار از مرداد ماه تاکنون از بازارهای رقیب خود جامانده است و خروج سرمایه چشمگیری را تجربه کرده است.


به گزارش اخباربانک، بازار سرمایه که تا قله ۲ میلیون و ۷۰ هزار واحدی نیز بالا رفت از نیمه دوم مرداد ماه روند ریزشی را آغاز کرد و تاکنون بیش از ۲۵ درصد ریزش در شاخص کل را تجربه کرده است و در حال حاضر در کانال ۱ میلیون و ۵۰۰هزار واحدی قرار گرفته است.

در چند وقت اخیر کوچ سهامداران از بورس کلید خورده و روند ورود سرمایه به این بازار در شهریور ماه منفی شد و تخمین ها حاکی از آن است که تاکنون بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان نقدینگی از بورس خارج شده است؛ این اتفاق در حالی افتاد که در مرداد ماه ۲۱ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان، در تیر ۳۶ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان و در خرداد ۱۰ هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان سرمایه حقیقی‌ها به بورس وارد شده بود.

ابراهیم محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص مقصد نقدینگی سرگردان خارج شده از بازار سرمایه به خبرآنلاین گفت: طی چند روز اخیر بازار طلا و سکه و حتی ارز نوسانات چشمگیری را تجربه کرده اند که می توان آن را نتیجه ورود حجم چشمگیری نقدینگی به این بازارها دانست.

این فعال بازار سرمایه در پاسخ به این سئوال که تغییرات در بازار در کدام حوزه محسوس‌تر است ؟ گفت: طی چند روز اخیر طلا نوسانات چشمگیری را به خود گرفته است و در این بین به ترتیب طلا آب شده و سکه بیشترین نوسانات قیمت را تجربه کرده اند که میتوان آن را ناشی از افزایش تقاضا برای این دو کالا سرمایه ای دانست.

بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش قیمت طلا در حالی در بازار اتفاق افتاد که قیمت ارز در داخل نیز روندی افزایشی را طی کرده و در بازارهای جهانی نیز نوسان قیمت طلا با رشد قیمت این کالای سرمایه ای در بازارهای جهانی همراه بود و این دو عامل در کنار ورود نقدینگی تازه به بازار زمینه را برای رشد قیمت سکه و طلا مهیا کرد.

 این فعال صنفی با تایید این موضوع ، تاکید کرد: افزایش تقاضا تنها دلیل افزایش قیمت طلا و سکه طی روزهای اخیر نیست بلکه افزایش قیمت ارز نیز در این خصوص موثر بوده است چراکه بازار طلا و سکه و ارز همسو با یکدیگر در حرکت اند و همچنین افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز در افزایش قیمت این فلز ارزشمند در بازارهای داخلی بی تاثیر نیست و در حل حاضر اونس جهانی در حال شکستن رکوردهای قیمتی تاریخی خود است.

قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار در روز شنبه این هفته برابر با یازده میلیون و ۱۷۹ هزار تومان بود اما در پایان معاملات پنجشنبه ، قیمت ثبت شده برای این کالای سرمایه‌ای ۱۱ میلیون و ۹۹۱ هزار تومان بود . هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار از یک میلیون و ۸۶ هزار تومان به یک میلیون و ۱۵۴ هزار تومان در پایان روز پنجشنبه رسید.

ابراهیم محمد ولی در پاسخ به این سئوال که پیش بینی شما از روند قیمتی بازار چیست گفت:نمی‌توان گفت بازار طلا و سکه تنها مقصد نقدینگی سرگردان خارج شده از بورس است چراکه بازار ارز نیز طی چند روز اخیر نوسانات چشمگیری را تجربه کرده است و می توان رد پای نقدینگی را در این بازار دید چراکه تقاضا برای ارز نیز طی دو سه روز اخیر افزایشی بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در آخر پیش بینی کرد که اگر ورود نقدینگی به بازارهای طلا و سکه و ارز به همین ترتیب ادامه پیدا کند و تقاضا برای این کالاهای سرمایه‌ای کماکان بالا باشد به احتمال زیاد بازار با افزایش قیمت مواجه خواهد شد.
 


کد مطلب: 76596

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/76596/پیش-بینی-رئیس-اتحادیه-طلا-جواهر-وضعیت-این-بازار-آینده

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com