شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

21 شهريور 1399 ساعت 12:27

شاخص بورس بورس و اوراق بهادار در هفته اخیر با ۲ روز مثبت و ۳ روز منفی و رسیدن به کانال یک میلیون ۵۵۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد.


به گزارش اخباربانک به نقل از میزان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در روز شنبه ۱۵ شهریور ماه شاخص با اینکه هفته دوم شهریور ماه را با روند نزولی به پایان رسانده بود، اما تا حدودی تغییر رویه داد و با رشد بیش از ۱۰ هزار واحد به پله یک میلیون ۶۴۲ هزار واحدی رسید و تعداد یک هزار و ۵۰۷ سهم اوراق بهادار به ارزش ۱۱۹ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال در بیش از ۱۰ میلیون و ۱۹۸ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

روز دوم هفته در تاریخ ۱۶ شهریور ۹۹ شاخص همچنان روند صعودی خود را حفظ کرد و با رشد ۵ هزار واحدی شاخص به پله یک میلیون ۶۴۷ هزار واحدی رسید و شاخص فرابورس نیز با رشد بیش از ۴۸ واحدی به پله ۱۷ هزار و ۳۳۹ واحدی دست یافت.

روند صعودی شاخص در این هفته عمر زیادی نداشت به طوریکه در سومین روز هفته در تاریخ ۱۷ شهریور ۹۹ با اُفت بیش از ۴۰ هزار واحدی روبرو شد و شاخص به پله یک میلیون ۶۰۷ هزار واحدی سقوط کرد.

شاخص فرابورس نیز در معاملات سومین روز هفته با اُفت بیش از ۳۶۵ واحدی به پله ۱۶ هزار و ۹۷۳ واحدی رسید.

در چهارمین روز هفته مورخ ۱۸ شهریور ۹۹ شاخص بورس روند نزولی خود را حفظ کرد و با اُفت بیش از ۳۷ هزار و ۱۴۷ واحدی به کانال یک میلیون و ۵۷۰ هزار واحدی رسید و کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را از دست داد.

شاخص بورس و اوراق بهادار در آخرین روز هفته مورخ ۱۹ شهریور ماه بار دیگر قرمزپوش شد و با ریزش بیش از ۱۳ هزار و ۶۸۵ واحدی به پله یک میلیون ۵۵۶ هزار واحدی رسید.

شاخص فرابورس نیز با اُفت بیش از ۱۷۷ واحدی روبرو شد به پله ۱۶ هزار و ۴۸۹ واحدی دست یافت.

به طور کلی شاخص بورس و اوراق بهادار هفته اخیر را با ۲ روز مثبت و ۳ روز منفی به پایان رساند و با کانال یک میلیون و ۵۵۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

اواخر هفته حسن قالیباف اصل رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص حمایت از بازار از طریق صندوق توسعه ملی اعلام کرد پیگیر نهایی شدن انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار است.

به گفته وی در صورت ابلاغ آیین‌نامه این قانون و انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، این نقدینگی می‌تواند به بازار گردانی بازار سرمایه کمک شایانی کند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد است اجرای این مصوبه در شرایط کنونی بازار بورس برای بازارگردانی مداوم همه نماد‌ها و افزایش نقدشوندگی بازار اتفاق بسیار خوبی است.


کد مطلب: 76592

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/76592/شاخص-بورس-هفته-ای-گذشت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com