مصوبات مهم جلسه فوق العاده شورای عالی بورس اعلام شد

21 شهريور 1399 ساعت 12:19

مدیرعامل فرابورس و رئیس سازمان بورس با اعلام مصوبات جلسه فوق العاده شورای عالی بورس ، پیش بینی کردند بازار از فردا متعادل و نقدشوندتر شود .


به گزارش اخباربانک، امیر هامونی درباره جلسه فوق العاده دیروز شورای عالی بورس در برنامه گفت‌وگوی خبری ساعت ۲۱ شب گذشته سیما گفت: یکی از مصوبات مهم ، لغو ممنوعیت سرمایه گذاری بانک ها بود. بنابراین از شنبه بانک ها ، صندوق‌ها و نهادهای مالی زیرمجموعه قادر به فعالیت در بازار سهام خواهند بود.

وی افزود: الزام حقوقی‌ها به بازارگردانی همراه با سیاست تشویقی و مربوط به معافیت کارمزد ، دیگر مصوبه شورای عالی بورس بود که طی آن ضمانت اجرایی هم در قالب دستورالعمل انضباطی اعمال خواهد شد. در این میان سازمان بورس هم دارای اختیارات گسترده ای خواهد بود و اثر مثبت آن به زودی مشخص خواهد شد.

هامونی ادامه داد: بنابراین با توجه به این مصوبات و همچنین راه اندازی سهام خزانه و اوراق اختیار فروش تبعی شرکت ها، پیش‌بینی می‌ شود بازار از هفته آینده متعادل و نقدشوندتر شود و پول هایی که در کنار بازار پارک شده بود مجددا به بورس برخواهد گشت.

حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس هم با اعلام اینکه مصوبات جدید شورای عالی بورس، گامی بزرگ برای تقویت، توسعه و تعمیق بازارسرمایه، کاهش ریسک ، افزایش نقدشوندگی، اطمینان بخشی و تکمیل ابزارها است ، گفت: طبق آیین نامه حفظ ثبات بازارسرمایه و صیانت از حقوق سهامداران و سرمایه گذاران ، ضمانت اجرایی و اختیارات لازم به سازمان بورس برای الزام سهامداران عمده به بازارسازی و بازارگردانی تفویض و اجرای ابزارهایی مانند سهام خزانه و اوراق تبعی با سهولت بیشتری عرضه خواهند شد .

وی ادامه داد: تکلیف وظیفه پیگیری وصول منابع حاصل از یک درصد صندوق توسعه ملی به سازمان بورس از دیگر مصوبات شورای عالی بورس است که طبق آن صندوق توسعه ملی مکلف است یک درصد از منابع سالانه را ( از سال ۹۴ به بعد) به ازای هر سال ، نزد بانک عامل در صندوق تثبیت بازار سرمایه به صورت بلندمدت سپرده گذاری کند.
 


کد مطلب: 76585

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/76585/مصوبات-مهم-جلسه-فوق-العاده-شورای-عالی-بورس-اعلام

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com