۰
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۷

افزایش قیمت طلا پس از کاهش ماهانه

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا به پایینترین رکورد چند ساله، به بالاترین حد خود در دو هفته اخیر صعود کرد.
به گزارش اخباربانک، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۹۸۶ دلار و ۸۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در ماه اوت ۰.۳ درصد کاهش داشت که نخستین کاهش ماهانه در پنج ماه گذشته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۱۹۹۵ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با سه دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۹۷۸ دلار و ۶۰ سنت بسته شد و برای ماه اوت ۰.۴ درصد کاهش ثبت کرد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، با انتظارات برای ضعیف ماندن ارزش دلار، پیش بینی می شود طلا به قیمت بالاتری صعود کند و مجددا مرز ۲۰۰۰ دلار را بیازماید.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از رقیبان بزرگش به پایینترین حد در بیش از دو سال گذشته نزول کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر ساخت.

سیاست پولی جدید بانک مرکزی آمریکا که می تواند باعث شود نرخهای بهره آمریکا که اکنون نزدیک صفر قرار دارند برای مدت طولانی و احتمالا سالها پایین بمانند و تورم بالاتر رود، باعث ریزش ارزش دلار و حرکت سرمایه ها به سوی طلا شده است.

بر اساس گزارش رویترز، ریچارد کلاریدا، نایب رییس بانک مرکز آمریکا روز دوشنبه گفت: رویکرد جدید بانک مرکزی آمریکا به معنای آن است که نرخ بیکاری پایین، نرخهای بهره بالاتر را تضمین نمی کند.

وارن پاترسون، تحلیلگر آی ان جی در یادداشتی نوشت: انتظارات برای نرخهای بهره اندک در آمریکا و ادامه ضعف شاخص دلار آمریکا فضای مساعدی را برای فلزات ارزشمند به خصوص طلا فراهم می کنند.

 نرخهای بهره پایینتر ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را پایین نگه می دارد و جذابیت طلا که بازدهی ندارد را افزایش می دهد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۷ درصد جهش یافت و به ۲۸ دلار و ۶۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۴۴ دلار و ۴۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۶ درصد افزایش، ۲۲۷۹ دلار و ۶۱ سنت معامله شد.
 
https://akhbarbank.com/vdcdns05.yt09n6a22y.html
تازه ترین اخبار