۰
۱
طی سه ماهه بهار سال جاری دولت در مجموع ۳ هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان درآمد مالیاتی از معاملات سهام داشته که این میزان ۷ درصد هم از کل درآمد مالیاتی معاملات سهام در سال ۱۳۹۸ بیشتر بوده و نزدیک به ۱۱ برابر درآمد مالیاتی کل سال ۱۳۹۷ است.
براساس آمارهای سمات، درآمد مالیاتی دولت از معاملات سهام در بورس و فرابورس کشور با رشد ۹۰ درصدی از ۳۳۱ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۳ هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان در پایان سال ۱۳۹۸ رسیده بود که این میزان در سال جاری نیز درحال تجربه یک رشد اساسی چشمگیر است؛ به‌طوری‌که آمارها نشان می‌دهد طی سه ماهه بهار سال جاری دولت در مجموع ۳ هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان درآمد مالیاتی از معاملات سهام داشته که این میزان ۷ درصد هم از کل درآمد مالیاتی معاملات سهام در سال ۱۳۹۸ بیشتر بوده و نزدیک به ۱۱ برابر درآمد مالیاتی کل سال ۱۳۹۷ است.

قابل ذکر است در قیاس ماهانه نیز، درآمد مالیاتی دولت در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال به ترتیب حدود ۷۲۲ میلیارد تومان، ۱۶۴۸ میلیارد تومان و ۱۱۷۷ میلیارد تومان است که هر کدام از اینها بین ۶۰ تا ۸۰ برابر درآمد مالیاتی دولت از معاملات سهام در ماه‌های مختلف سال ۱۳۹۷ است.

قابل ذکر است با در نظر گرفتن میانگین سه ماهه بهار، به نظر می‌رسد اگر تا پایان سال جاری بورس دچار مشکلات جدی نشود، دولت امسال حدود ۱۴هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از معاملات سهام بدست خواهد آورد که این میزان بیش از ۴ برابر رقم درآمد مالیاتی دولت از معاملات سهام در سال ۱۳۹۸ خواهد بود.
 
https://akhbarbank.com/vdcjitea.uqemhzsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
بازی
Iran, Islamic Republic of
هم قیمت ارز وهم تهیج مردم به بورس وهم عرضه دو سهام دولت واوراق مرابحه و.. که. از نظرات کارشناسان مشاور اقتصادی دولت بوده است ..دقیقا مثل دیدن در خشت خام قابل پیش بینی بود .حالا مهم اینه که بدانیم ایا دولت به منابع مورد نیاز دست یافته یا نه .اگر هنوز نرسیده باشد حمایت از بورس ونوسان قیمت ارز و....ادامه داره اگر مطمین باشه رسیده ممکنه ترمز بورس و عرضه سهام ورشد قیمت سکه وارز را بکشه .اگر تحریم ها محکمتر باشه یقینا حمایت ورشد قیمت مجددا از ابان ماه به صورت چشمکیر ادامه خواهد یافت .این یکماه ونیم هم دوران کمای سرمایه گذاری است .تا چه پیش اید .ترامپ بره یا بمونه .از تحولات دوستی اعراب واسراییل هم نبایستی غافل شد .
تازه ترین اخبار