۰
۱
شش شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰، ۲۰۰ ، ۴۲ ، ۶۸۷ ، ۲۷۵ و ۱۰۰ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.
به گزارش اخباربانک، شش شرکت بیمه پاسارگاد، خاک چینی ایران، سرمایه گذاری نیروگاهی ایران، پگاه خراسان، لعابیران و معدنی املاح ایران به ترتیب مجوز افزایش سرمایه 100، 200 ، 42 ، 687 ، 275 و 100 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

براین اساس، "بپاس" سرمایه فعلی را از 510.3 میلیارد تومان به بیش از 1.02 هزار میلیارد تومان می رساند. 423.5 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته و 86.7 میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته ها  و برای پوشش نسبت توانگری و افزایش سهم نگهداری اعمال می شود.

همچنین مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 1.02 به 2.04 هزار میلیارد تومان از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان و بیمه مرکزی نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

"کخاک" هم سرمایه فعلی را از 50 به 150 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای احداث خط تولید انواع بلوک و پانل سبک گازی و ملات خشک صرف می شود.

در این میان، "وسنا" هم سرمایه فعلی را از 244.1 به 345.8 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال می شود تا صرف جبران مخارج سرمایه‌ای صورت گرفته بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌پذیر شود.

"غشان" هم که درخواست افزایش سرمایه 743 درصدی داده بود، موافقت سازمان را برای 687 درصد کسب کرد تا سرمایه فعلی از 20 به 157.4 میلیارد تومان برسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

"شلعاب" نیز سرمایه فعلی را از 16 به 60 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش اعمال می شود.

سرمایه فعلی "شاملا" هم از 42 به 84 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف تامین سرمایه در گردش می شود.
 
https://akhbarbank.com/vdci3zay.t1aqq2bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
سهامی
Iran, Islamic Republic of
بازار سرمایه مامنی برای تامین منابع مورد نیاز شرکتها وبنگاههای اقتصادی است با کمترین هزینه سرمایه .مطلوب .با افزایش سرمایه موضوع سهام های حق تقدم مطرح میشود .بستر معاملات سهام های حق تقدم در بورس وفرابورس مامنی برای رانت خواری دلالی بورس بازی شده است .به نحوی که همه فعالان حرفه ای ومبتدی بازار سرمایه دیگر نگاه سرمایه گذاری به افعال خویش نداشته ورانت خواری ودلال بازی سبب استحاله ماهیت واقعی بازار سرمایه شده است .یکی از ابتدایی ترین راه کارها تبدیل سهام حق تقدم به سهام اصلی پس از اولین خرید وفروش با کسر انلاین ارزش اسمی سهام حق تقدم از حساب خریدار وواریز مبلغ مذکور به حساب شرکت مربوطه و انتقال سهام خریداری شده به سبد سهام اصلی است.در این رویکرد بازه زمانی عرضه حق تقدم بسیار کاهش می یابد واز سوی معاملات کاذب که ماهیت رانت خواری ونوسان گیری داشته حذف میشود واز همه مهمتر ماهیت دینی واسلامی ان محفوظ میماند .مولفه ای که در دستورالعملهای ان از سوی کارشناسان حوزه های اقتصادی ومشاوران نظام ودولت ومتولیان مسایل اقتصادی کشور وحتی علمای دین مورد غفلت واقع شده است .خرید وفروش مقطعی برگه های کاغذی که هرگز ماهیت واقعی تجلی در حوزه سرمایه گذاری شرکتها را پیدا نمی نمایند .مایه تاسف ومایه شرمساری در نظام اسلامی است که همه با افعال خویش حلال بودن بیع وحرام بودن ربا وتعاملات ذاتی ان را با هم میامیزند به نحوی که حلیت بازار سرمایه مایه تشکیک واقع میشود .و...شایسته است در فرایند تبدیل حق تقدم به سهام اصلی با تغییرات کوچک وموثر بازار سرمایه را از نا پاکی ها مصون نماییم
تازه ترین اخبار