۰
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۲

جزئیات پذیره نویسی در صندوق دارا دوم اعلام شد

پذیره نویسی دومین صندوق ETF دولتی موسوم به دارا دوم، اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود.
جزئیات پذیره نویسی در صندوق دارا دوم اعلام شد
به گزارش اخباربانک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، بنا به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، زمان نهایی برای پذیره‌نویسی دومین صندوق ETF دولتی، اوایل شهریورماه اعلام شده است.

علیرضا صالح، دومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله با نام صنایع پالایش نفت را متشکل از شرکت‌های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران دانست و افزود: ۱۵ درصد از سهام چهار پالایشگاه تبریز، بندرعباس، اصفهان و تهران از طریق این صندوق عرضه می‌شود.

پیش از این قرار بود دو شرکت پالایش نفت تبریز و پالایش نفت بندرعباس که در ابتدا در قالب صندوق‌های دولتی قرار داشتند، از این صندوق‌ها خارج شده و به صورت بلوکی عرضه شوند. اما رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به عدم فروش سهام بلوکی شرکت پالایش نفت تبریز در عرضه مورخ ۳۰ تیرماه سال جاری و همچنین انقضای اعتبار قیمت عرضه بلوکی سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس به دلیل برگزاری مجمع عمومی سالیانه، از عرضه سهام این دو شرکت به همراه سهام باقی‌مانده دولت در شرکت پالایش نفت تهران و شرکت پالایش نفت اصفهان از طریق این صندوق خبر داد.

در مورد رقم دارا دوم نیز معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: سقف خرید در این صندوق‌ها پنج میلیون تومان خواهد بود.

عباس معمارنژاد، تاکید کرد: این صندوق از سوی دولت عرضه شده و ثبت نام در این صندوق نیز مانند صندوق دارا یکم، برای همه افراد که دارای کد ملی هستند، آزاد است و خریداران به مدت دو هفته پس از ابلاغ زمان دقیق پذیره‌نویسی، برای خرید آن زمان دارند.

براساس این گزارش اولین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله با عنوان دارا یکم اردیبهشت امسال عرضه شده بود که برخلاف پیش‌بینی‌ها تنها نزدیک به ۳٫۵ میلیون سهامدار مواجه شد. اما با توجه به بازدهی بیش از صد درصدی این صندوق در دوماه گذشته به نظر می‌رسد استقبال از صندوق دارا دوم بیشتر باشد. البته این پایان عرضه صندوق‌های پذیره نویسی دولتی نیست و صندوق دارا سوم و دارا چهارم نیز با حضور شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه در آینده‌ای نزدیک پذیره‌نویسی خواهند شد.

بنابر اعلام رئیس سازمان خصوصی سازی، سومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، خودروسازی و صنایع است و متشکل از شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، ملی صنایع مس ایران و فولاد، خواهد بود. این صندوق از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل و مقدمات ثبت سفارش سومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس، فراهم خواهد شد.
https://akhbarbank.com/vdcg7y9u.ak9n74prra.html
تازه ترین اخبار