زمان عرضه اولیه "امین" قطعی شد

13 مرداد 1399 ساعت 9:53

زمان قطعی چهاردهمین عرضه اولیه سال مشخص و مقرر شد، چهارشنبه هفته جاری علاوه بر واگذاری ۱۵ درصد پتروشیمی ارومیه، ۱۵ درصد از سهام تامین سرمایه امین نیز در بورس واگذار شود.


به گزارش اخباربانک، بازار سهام این هفته علاوه بر واگذاری 15 درصد از سهام پتروشیمی ارومیه در فرابورس ( معادل 105 میلیون سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 40 سهم با دامنه قیمت 620 تا 630 تومانی)، میزبان تامین سرمایه امین هم است که به عنوان پنجمین شرکت از این صنعت انجام می شود.

این عرضه شامل 840 میلیون سهم با دامنه قیمت 980 تا 1040 تومانی هر سهم و سهمیه 300 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی است که توسط کارگزاری امین آوید در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد . در روز پس از عرضه اولیه نیز 210 میلیون سهم با قیمت ثابت کشف شده به صندوق های سرمایه گذاری تعلق می پذیرد.

طبق بررسی های بورس پرس، تامین سرمایه امین 12 شهریور سال 86 به عنوان نخستین نهاد مالی در صنعت بانکداری سرمایه گذاری مجوز تاسیس را از شورای عالی بورس دریافت کرد و 16 دی سال 86 نزد اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. 28 فروردین سال 87 نیز مجوز فعالیت شرکت از سوی سازمان بورس صادر شد. این شرکت همچنین دارای مجوز های مشاور عرضه، مشاور پذیرش و پردازش اطلاعات مالی است.

در ترکیب سهامداری این شرکت با سرمایه 700 میلیارد تومانی و 81 نیروی انسانی، سرمایه گذاری صبا تامین با 28.6 درصد، صندوق بازنشستگی کشوری؛ صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر و سرمایه‌گذاری امید هر کدام 14.3 درصد، گروه مالی ملت 10 درصد، سرمایه‌گذاری تدبیر 9.3 درصد، سرمایه گذاری پویا 5 درصد، بهساز مشارکت های ملت با 4.3 درصد و سرمایه گذاری هامون شمال با 20 هزار سهم حضور دارند.

براساس این گزارش، طی سال جاری سهام 12 شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شستا، پگاه گیلان، لاستیک یزد، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری پویا، سرمایه گذاری سیمان تامین، لیزینگ پارسیان، رایان هم افزا، تولید نیروی برق آبادان، توسعه مسیر برق گیلان و زر ماکارون عرضه اولیه شده اند و پتروشیمی ارومیه و تامین سرمایه امین سیزدهمین و چهاردهمین شرکت تازه وارد سال بشمار می روند.


کد مطلب: 75896

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/75896/زمان-عرضه-اولیه-امین-قطعی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com